سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      بعد از تو

      شعری از

      صابرخوشبین صفت

      از دفتر از ته زندان نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۴۶ شماره ثبت ۵۶۲۱۴
        بازدید : ۱۵۴۳   |    نظرات : ۴۵

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      بعد از تو این شهر و خیابان هم به هم ریخت
      گویی خدا از آسمان هم شعر غم ریخت
      اینجا نگاهش مثل آدمهای رنگی ست
      رنگی که از بی رنگیش آن را سرم ریخت
      رفتم کنار ساحل و هی گریه کردم
      دریا نگاهش را گرفت و ساحلم ریخت 
      ماندم درون خانه و هی غصه خوردم
      اما نگاه خانه هم از غصه ام ریخت
      حالم گرفته خسته ام از این همه درد
      باد آمد و حال خرابم را بهم ریخت
      کز می کنم کنج اتاق خاطراتم
      شاید که فکر غصه و بی حالیم ریخت 
       
      صابر خوشبین صفت
      اهواز : 4خرداد1396
      ۶
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۱۱
      درود بربرادرخوبم خندانک خندانک
      شعرزیبایی بود خندانک خندانک خندانک
      گرچه اشکالاتی هم داشت ودرمقابل اشعاردیگرتون ضعیف تربود
      بااجازه تون کمی فضولی کنم امروز خندانک خندانک خندانک
      بابیت زیبایی شروع کردید ارتباط بین مصراعها وبیتهاهم بدنیست پایان بندی هم خوبه تصاویرش هم بدنیست
      اما شعر هم مشکل قافیه زیاد داره وهم ضعف تالیف درش هست
      مثلن دربیت اول کلمه ی هم چندبارتکرارشده واضافی است واززیبایی کارکاسته
      بعد از تو این شهر و خیابان هم به هم ریخت
      گویی خدا از آسمان هم شعر غم ریخت

      که راحت میشه ویرایشش کرد
      به این نحو:
      بعد از تو این شهر و خیابان ها به هم ریخت
      گویی خدا از آسمان ها شعر غم ریخت
      ضعف تالیفش درست میشه
      ویابیت دومش
      اینجا نگاهش مثل آدمهای رنگی ست
      رنگی که از بی رنگیش آن را سرم ریخت
      مخاطب کمی گیج میشه رنگی که ازبی رنگی اش روی سرم ریخت منظورچیه به نظرم خوب نرسوندین معنارو
      جداازاینکه آ ن هجوه وزایده دراینجا
      اینجوری ویرایشش کردم
      اینجا نگاهش مثل آدمهای رنگی ست
      رنگی که از بی رنگیش روی سرم ریخت
      گرچه بازم مشکل داره وبه نظرم خوب مفهوم نرسیده
      جداازهمه ی اینا شعر قافیه هایش معیوبه
      قافیه دربیت اول هم وغم هست وباتوجه به این بقیه قافیه ها غلط ومعیوبند
      سرم باغم وهم هم قافیه نیست چون اگر میم را از آخرش حذف کنیم سر باقی می مونه که حرف مشترکی باهم وغم نداره واین درست نیست
      دوبارهم ازقافیه هم استفاده کردید دربیت اول ودربیت یکی مونده به آخر که اینم درست نیست
      بقیه قوافی هم مثل بی حالیم _غصه ام_ ساحلم همه نادرستند
      هم وغم باکلماتی مانند دم -کم _ _رم _خم _ هم قافیه است که مصوت کوتاه وصامت درآن مشترکند
      بازم ببخشید جسارتمو من خودم شاگردم واگه اساعه ی ادبی کردم عذرخواهم خندانک خندانک خندانک
      ماناباشید خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک


      َ


      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۱۳
      سلام
      درودها بر شما
      در مورد تکرار و مشکل قافیه ها ........تعدادی از اساتید بزرگوار در سایتهای شعر این مسائل را یادآوری کرده اند ولی ضمن تایید بیانات همه ی شما باید قبول کنیم که شعر معاصر با آنکه از زبانی امروزی و سنت شعری گذشتگان تبعیت می کند اما راه خود را می رود و ما مجبوریم با زبان امروزی برای خوانندگان خود شعر بنویسیم
      ضمیر با اضافه شدن به اسم طبق شعر سنتی مشکل دارد ولی در روزگاری که ما غزل و دوبیتی و رباعی هایمان به نوعی نو و امروزی است نمی تواند مشکل داشته باشد .
      حتی ما در بیشتر موارد هم با اینکه شعرهای سنتی می نویسیم ولی بخاطر نزدیکی به زبان امروزی مان خیلی از این موارد را رعایت نکنیم و بیشتر بخاطر فهم خواننده ی امروزی شعر است .
      اعتقاد شخصی من نزدیکی شعر با زبان و حال و هوای امروزی است .

      با تشکر و سپاس

      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۰۹
      سلامی دوباره خندانک خندانک خندانک خندانک
      بله خب می تونین اصلن هیچ قانونی رارعایت نکنین مشکلی پیش نمیاد
      ودراین صورت برای اینکه افرادی مثل من ایرادی نگیرند قالب راقالب کلاسیک نزنین بهتره
      به جای غزل می نوشتین قالب آزاد
      ولی وقتی بالاش قالب راغزل زدید
      خب متعاقبا باواکنش کلاسیک سرایان ونقادان مواجه خواهید شد
      موفق باشید
      وبازهم ببخشید که جسارت کردم خندانک خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۴۷
      درودها
      درست می فرمایید .
      بنظرم در موارد اینچنینی قالب آزاد کار را راحت می کنه .
      باز هم سپاس که خواندید و نقد کردید .
      شاد باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      عليرضا حكيم
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۲۶
      درود بر شما گرامی شعر خوبی بود
      خانم عجم هم به خوبی نقد کردند ولی ساختار شکنی باید منطق به دنبالش باشه ، اگر اینطور باشه که هر کس به سلیقه ی خود ساختار شکنی کنه، سنگ روی سنگ بند نمی شه و مورد قبول عام نیست و اگر دیده شده به گفته شما بعضی حرف بعد از روی را قافیه می کنند در یک مورد قابل توجیه است، نه بیشتر ،بنابر این بنده هم معتقدم قافیه ها خالی از اشکال نیستند زیرا قافیه حرف روی و حرکت ماقبل آن است ، بناب این(هم،غم،ساحل، بی حال ،غصّه،)و حروف قافیه با هم متفاوت هستند
      موفق باشید
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۳۸
      سلام و درودها
      به جناب حکیم عزیز
      سپاس از حضورتان ......
      در مورد ساختار شکنی در شعر هم از نظر سبک و هم از نظر معنا بحثهای متفاوتی هست که در بحث و حوصله ی ما نمی گنجد .
      اما در مورد ردیف و قافیه و مخصوصا قافیه در این شعر ......
      چون در تمام دوره ها ما پایبند به سنت بوده ایم لذا همه چیز را در بافت سنتی نگاه می کنیم در حالی که شعر معاصر که بنوعی غزل و دوبیتی و رباعی و قالبهای دیگر هم با وجود پایبند بودن به سنت شعری از زبان و حال و هوای امروزی تبعیت می کنند و با وجود تمام ساختارها زبان امروزی شعر را در برمی گیرد .
      و اما در مورد ضمیر متصل به اسم و فعل و .....زمانی می تواند از نظر ساختاری مشکل داشته باشد که از نظر بافت و مفهوم به شعر آسیب برساند .
      ضمن اینکه در مصرع های دوم این شعر .....ضمن ساختار شکنی مفاهیم شعری کاملا حفظ شده است .

      سبز و سرزنده و شاد باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۰۸
      درود جناب خوش بین صفت
      بسیار زیبا ست
      جسارتا ضمیر می‌تواند حرف روی باشد خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۱۱
      سلام و درودها
      به استاد استکی عزیز و دوست داشتنی
      سپاس که خواندید و سپاس بخاطر فرمایشات گرانبهایتان
      سبز و سرزنده باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۱۱
      خندانک
      ارسال پاسخ
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۱۴
      سلام بانو
      درودها بر شما
      سپاس که اشعار اینجانب را می خوانید و می پسندید .
      سبز و شاد باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      آلاله سرخ(سیده لاله رحیم زاده)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۴۵
      خندانک خندانک خندانک درود ارجمند
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۴۰
      سلام بانو
      درودها بر شما
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      بهارک (دختر پاییز)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳
      سلام و عرض ادب ....
      حضرت استادم...
      خوشحالم باز هم خواننده ی دلنوشته های زیبایتان هستم ...
      پر معنی و متفاوت سرودید..
      بسیاررر لذت بررررردم.....
      قلم خوش نگارتان هماره...............نویسا....

      //////// خندانک //////////////////////////////
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۲۴
      سلام و درودها
      به بهارک بانوی عزیز
      سپاس که می خوانید و سپاس که خط خطی های مرا پیگیری می کنید .
      زندگی تان به کام .....روزگارتان خوش
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      حمید رفیعی راد (کوروش)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱
      درود همشهری... شعر تان زیباست
      با برخی نکاتی که در پاسخ به نقد بانو عجم فرمودید،موافقم...البته در مورد قافیه و ردیف بحث های زیادی وجود دارد...که به نظر من در شعر و ادبیات مثل موارد و مسایل دیگر..هیچ وحی منزلی وجود ندارد...
      پاینده خندانک خندانک خندانک خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۲۱
      سلام
      درودها بر شما
      سپاس از حضور سبزتان
      یکی از دلایل مهم که در این چند دهه شعر فارسی افت زیادی کرده .... پایبند بودن به اصل و سنت است که متاسفانه ضربه ی بزرگی به بدنه ی شعر امروز زده است .
      درودها .....
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۰۶
      درودتان باد خندانک خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۱۶
      سلام و درودها
      به استاد انصاری عزیز
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۲۲:۵۶
      خندانک خندانک
      حسن باقری(فانوس)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۰۵
      درودها استاد
      دستمریزاد
      پاینده وپیروز باشید
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۵۵
      سلام و درودها

      بر شما جناب باقری عزیز
      سرزنده باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ولی الله شیخی مهرآبادی(دیوانه)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۰۷
      جناب آقای خوشبین صفت عزیز، سلام علیکم.
      ..................................................................
      بامطالبی که سرکارخانم عجم وجناب حکیم عزیز، فرمودند درموردِ قافیه ....بنده هم موافقم...غزلِ شما ازین بابت دچارمشکل است....بالاخره یا سروده (کلاسیک) ست ویا،خیر که اگر هست...قواعدِ مخصوص به خودرادارد و...باید رعایت شود...
      وامّا اگر به قولِ شما....(اُفتی) درشعرفارسی دراین دهه دیده می شود.....علت مسلمّاً این نیست که شما می فرمایید.....اوّل اینکه بنده شخصاً (اُفتی) دراین زمینه نمی بینم واگرهم بنابه فرمایش شما، هست....دلیل این نیست که شما فرموده اید........ببخشید وباوربفرمایید که بی منظورعرض می کنم........ظهوروبروزِ سبک های جدید....شاید یکی ازدلایلی باشد که هرکسی، خودش راشاعربداند وبنویسدو...درقیدِ هیچ قاعده وقانونی هم نباشد....واگر هم مثلِ منی....اندکی طبعِ شعردارد....برای رهایی ازقید وبندهایی که زیوروزینتِ (کلاسیک) هستند......(چون درست نمی توانم)حقِ مطلب رادااکنم......می نویسم و....توجیه می کنم ........بنده عرض کردم....نه منکرِ این سبک های جدیدم.....ونه درصددِ ابطالِ انها.......چون به هرحال آنها که سبک وسیاقی درست وبه قاعده دارند....ازطرفِ ذائقه ی ایرانی هم پذیرفته شده اند وجایی برای خود درکتابِ فرهنگ وادب وشعربازکرده اند...وچیزی را که عامّه مردم....پسندیدند...باید پذیرفت....درینجا دیگر عقیده ی شخصی نمی تواند...مانع شود......ولی عرض کردم...براساسِ قاعده ی مخصوص به خود.......مثلاً (حلیم) راباید با، دارچین وشکرخورد.....اگر به جای دارچین...زردچوبه ریختید و، به جای شکرهم(نبات) فکرنمی کنم....همه کس بخورد.....اتفاقاً عموم اهلِ فنّ معتقدند که درسنواتِ اخیر.....شعر(کلاسیک).....ازرونقِ بیشتری هم برخوردارشده....اگر، (شاعر) واقعاً کلاسیک) سراباشد.......اوردنِ مضامینِ نو...بسیار هم بجاست.....استفاده ازمسائلِ روز درسروده...کارِ هنرمندانه ایست....ولی به هم ریختنِ قواعد.....به بهانه ی (نو)آوری....فکرنمی کنم.....درست باشد.
      دوستی گرامی...بازهم عرض می کنم که باتعصبی که درموردِ شعر(کلاسیک) دارم....با هیچکدام ازسبک های جدید..براساسِ قواعدِ مخصوص به خودشان...مشکلی ندارم......اگرهم بتوانم...دران سبکها....طبع آزمایی هم خواهم کرد...ومشاهده نموده اید گاهی ازحقیر....(نیمایی) های راکه به اشتراک گذاشته ام...بنابراین..خواهشم این است که بدون سوءِ تفاهم...براین نوشته نگاه بفرمایید.......یارومی ِ روم...ویا.......ببخشید بر(دیوانه) مؤید باشید انشاءا....... خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۴۲
      سلام و درودها
      به استاد شیخی عزیز
      بیانات حضرت عالی و پرداختن به اصل و سنت و سبک شعرهای قدیم کاملا درست و عین واقیت و سند است .
      اما در مورد زبان و مفهوم در شعر و مخصوصا شعر معاصر و امروزی ، باید طبق اصول و قواعد شعر قدیمی به ساختار زبان و فرم امروزی آن هم نگاه کرد که زبان شعر امروزی آن فرمهای قدیمی را طبق ساختار و زبان امروز به خواننده می تواند تلقین کند نه طبق زبان گذشته ی شعر
      در شعر .....بعد از تو شعر طبق فرم و زبان امروز حرکت می کند در حالی که نگاهی هم به سنت و ساختار شعر دارد .
      حالا سوال من از همه ی شما بزرگان اینست :
      "آیا با پردازش چنین قافیه هایی مفهوم شعر عوض شده است؟
      آیا فرم زبان در حالت مفهوم و ساختار و القاء به خواننده از حالت اصلی زبانی و مفهومی تغییر کرده است ؟
      چرا اینقدر ناخواسته درها را می بندید .
      تمام شعرهای سنتی در سبکهای قدیمی می توانند طبق زبان امروزی به خواننده القاء شوند که اگر اینطور نباشد خواننده از خواندن شعر خود را خسته می بیند و قید شعر را می زند .
      تمام حرف من این است ؟
      چرا مفهوم شعر در پردازش واژه ها در این شعر دچار مشکل نشده است؟
      چون مفهوم و معانی شعر را رسانده است .
      البته می توان روی تمام این حرفها خط کشید و قالب را امروزی و آزاد نوشت .


      با تشکر و سپاس
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
       موسی عباسی مقدم
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۶:۲۳
      درود بزرگوار زیبا بودگفته های خانم عجم وحکیم و استادشیخی را مد نظر قرار بدهید بد نیست خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۵۳
      سلام و درودها
      بر شما
      جناب عباسی مقدم عزیز
      بنده گفته های این بزرگان را در ارائه ی شعر و ساختار آن .......
      به هیچ عنوان رد نمی کنم و بیاناتشان را می پذیرم ولی سوال من از همه ی آنها این است ؟
      آیا معنی و مفهوم و واژه پردازی بنده در ارائه ی معانی شعری طبق این قافیه ها دچار مشکل شده است یا نه مفهوم را در القاء به خواننده رسانده است .

      با تشکر
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۵۹
      درود بر صابر عزیز
      تعدادی از آثار قبلی شما را مطالعه کردم. اگر همینطور ادامه بدهید ایرادات جزئی را هم متوجه خواهید شد و برطرف خواهید کرد و شاید مسیر شعر برایتان روشن تر شود.
      کافی است امتحان کنید.
      هر کداممان اگر قواعد را کامل و جامع بیاموزیم، از سرودن طبق قواعد لذتی خواهیم برد که نه تنها حد و حساب ندارد بلکه تفاوتی خواهد داشت سروده هایمان. که اشعار ما را نسبت به بقیه متمایز می کند.
      لازمه ساختار شکنی و بدعت گذاری آموختن و شناخت کامل هر چیزی است.
      اما در مورد سئوالی که از دوستان پرسیده اید:
      " آیا معنی و مفهوم و واژه پردازی بنده در ارائه ی معانی شعری طبق این قافیه ها دچار مشکل شده است یا نه مفهوم را در القاء به خواننده رسانده است . "
      بهترین و قانع کننده ترین پاسخ را از کلاه قاضی شده ی خودتان خواهید گرفت. به شرطی که بی طرف و بدور از هر تعصبی دوباره شعر خودتان را بررسی کنید.
      عذرخواهی می کنم که وقتتان را گرفتم.
      عزت زیاد خندانک خندانک خندانک
      علی رفیــــعی وردنجانی
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۷:۲۸
      سلام ودرود جناب خوشبین صفت
      زیبا سروده اید
      پاینده باشید
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۲۰:۱۰
      سلام ود درود
      به دوست خوب شاعرم
      جناب رفیعی عزیز
      سپاس گرامی از حضورتان
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      نیره ناصری نسب
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۲۷
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      درود بر شما جناب خوشبین گرامی
      موفق و سربلند باشید خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۲۱:۲۷
      سلام بانو
      درودها بر شما
      سپاس که خط خطی های بنده را خواندید .
      شاد و برقرار باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      وحیده پوربافرانی
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۴۵
      درود بزرگوار
      بهره مند شدم
      موفق باشید خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۲۱:۲۶
      سلام و درودها
      بر شما
      سپاس از حضور گرمتان
      سبز و سرزنده باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی کشاورز ( فریاد )
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۲۱:۴۴
      عرض ادب
      درودها جناب خوشبین
      زنده باشید به عشق!
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۱۵
      سلام
      درودها بر شما جناب کشاورز عزیز
      سپاس از حضور سبزتان
      شاد و سرزنده باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      رسول عابدپور ( بوته)
      پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۳۸
      دروها جناب خوش بین صفت ادیب فرزانه
      غزلی پر احساس و زیبا خواندم از گردش قلم نابتان
      احسنت بر شما
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۵۶
      سلام و درودها
      به دوست عزیزم
      ممنون از لطفتان
      سبز باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      اله یار خادمیان(صادق)
      جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ۰۳:۵۹
      موفق و موید و منصور باشی و سراینده خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ۰۰:۵۸
      سلام و درودها
      خذمت شاعر ارجمند
      آقای خادمیان عزیز
      به صفحه ی شعر حقیر خوش آمدید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مجنون ملایری
      جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ۱۸:۵۰
      با سلام استاد غزیز بسیار زیبا
      صابرخوشبین صفت
      صابرخوشبین صفت
      شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ۰۱:۰۰
      سلام و درودها
      به شاعر زیبا اندیش
      جناب ملایری عزیز
      درودها .....زنده باشید .
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      حسام الدین مهرابی
      شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ۲۲:۰۵
      درود بر شما دوست گرامی
      زیبا و دلنشین سرودید
      احسنت بر شما...
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۵۹
      درود بر شما بزرگوار خندانک خندانک
      بسیار زیبا قلم زده اید همیشه از خواندن اشعارتان لذت می برم
      قلمتان سبز خندانک خندانک خندانک خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۱۱
      خندانک
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0