سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
  • شهادت استاد مرتضي مطهري، 1358 هـ ش - روز معلم
23 شوال 1445
    Wednesday 1 May 2024
    • روز جهاني كار و كارگر
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت

    دانشحو و مسول

    شعری از

    مجید مصطفوی (ماجد)

    از دفتر دیگر نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ۰۲:۳۳ شماره ثبت ۲۸۷۱۸
      بازدید : ۵۲۰   |    نظرات : ۱۷

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر مجید مصطفوی (ماجد)

    در استقبال از حضرت حافظ وبه دعوت گل آقا برای شرکت در یک مسابقه طنز سرودم...
    "گفتم غـــــــم تو دارم - گفتــا غمت سرآید"
    "گفتم که مــــــــاه من  شو -گفتا اگر برآید"
    گفتم که دانش- جویی ، بی پول و بی نصیبم
    گفتــــا عجیب نَبوَد  ، از ظاهرت بـــــــرآید
    گفتم که وام تحصیل کم هست و نیست کافی
    گفتا نگیر بر مــــا  ، از جــــــای دیگر آید
    گفتم که خواب گاهی  ، بهر سکونتم نیست
    گفتــــا ندارد این غم  ، چون بهر اکثـر آید
    گفتم که قیمت جبر ، جبریست بر من و ما(1)
    گفتــا نخر بنویس  ، اینکار بهتـــــــــر آید
    گفتم که بهر اینکار ،  دفتـــــــر قلم ندارم
    گفتــا که ترم دیگر ،  خودکار و دفتر آید(2)
    گفتم غــذای سلفش ،  ناپخته است گــاهی
    گفتا زمن چه تقصیر گر سوخت کمتر آید
    گفتم که مهر استاد ، ما را به آرزو کشت
    گفتــا نگیر بر دل  ، چون اشک تو درآید
    گفتم حدیث تحصیل ، رویای هر دمم بود
    گفتا به طعنه با من ، این قصه هم سر آید
    گفتم غم درون را  ، گوییم با گـــــــل آقا
    گفتا خموش چون او، زین کار کی برآید؟
    پ.ن:
    1)جبر=کتاب جبر=مراد کتاب های دانشگاهی ست
    2)در زمان ما دانشحویان سهمیه خودکار و کاغذ داشتند
    ۶
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0