سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
  • روز ارتباطات و روابط عمومي
9 ذو القعدة 1445
    Thursday 16 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت

      غروبِ عمر

      شعری از

      بهروز حبیبی

      از دفتر شعر نو نوع شعر نیمائی

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ۱۹:۵۴ شماره ثبت ۲۲۷۶۲
        بازدید : ۵۷۹   |    نظرات : ۱۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      طلوعم را ندارم یاد
      غروب اما دل انگیز است
      هوای سرد بارانی
      نشان از فصل پاییز است
      گذرگاهیست این دنیا
      پر از اوهام رنگین و دلاویز است
      دلم میگیرد از نامردمیها
      درون سینه مالامال درد از غصه لبریز است
      غروب عمر نزدیک است و ره تاریک و باریک است
      اجل اندر پی ات با خنجری تیز است
      سر و کارت در آخر با همین صیاد خون ریز است .
       
      راه رفته بسته
      لبخند از لبانم رخت بربسته
      با تنی رنجور و خسته
      قلبی آکنده ز اندوه و شکسته
      گرد یاس و ناامیدی بر دل و جانم نشسته
      می سپارم ره به پیش
      کوله بارم رنج و سختی
      روزها تکراری و شب نیز هم .
       
      پیش رو در دوردست
      انتظارم میکشد یک دیو مست
      تا که روح خسته ام را وارهاند انتهای کوچه ای بن بست .
       
      در افق در انتظارم مرگ آغوش خود وا کرده است
      گوییا گمگشته اش را بعد عمری در میان جمع پیدا کرده است .
       
      بس غم انگیز است دنیا
      سربسر نیرنگ و تزویر است دنیا
      ره که طی شد دیگرش برگشت نیست
      هان مبادا لحظه ای غفلت کنی در کار خویش
      هان مبادا حسرتی بر دل نهی از کمّ و بیش
      هان مبادا راه خود را کج کنی
      با نگاه مهربانی لج کنی .
       
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0