سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
  • لغو امتياز تنباكو به فتواي آيت الله ميرزا حسن شيرازي، 1270 هـ ش
6 ذو القعدة 1445
    Monday 13 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

      نیاز

      شعری از

      حجت اله یعقوبی(سکوت)

      از دفتر هدیه ی سکوت نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ۱۸:۲۷ شماره ثبت ۲۰۸۶۰
        بازدید : ۱۲۷۸   |    نظرات : ۵۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر حجت اله یعقوبی(سکوت)

       

      چاشتگاهی

      نان و ریحان و پنیر

      آواز یکریز گنجشک ها

      قیل و قال کلاغ ها

      برای یک تکه زندگی،

      و بیداری چشمانم

      از کامی برانگیخته

      بستری ، سبز

      بامی ، آبی

      دلِ آگاهی!

       

      رخوتی حلال

      نیمروزی،

      برافروخته از آفتابی داغ

      و آب و گوشتی

      پرورده به گشنیز و زنجبیل،

      سایبان آرامش

      در گذرِ خیال!

       

      از آنچه بود و آنچه باید!!!،

      پس

      به چای و لبخندی، خرسند

      و توانی دیگر و نانی افزون

      برای مبادا،

      یا...

      بادا!!!

       

      و آفتاب نشینِ نگاهمان

      بر برگ های هزاران رنگ

      یا... پای فشاری رهگذران

      بر تکرار پرسشی ،

      شاید!

       

      ...سرِ سازم نیست،

      شبانه

      آسودگی را

      در آغوش کشیدن

      و در ایوان

      برفدانه های تنهایی را

      یکی یکی

      دنبال کردن،

      تا... کدام

      در دستانم آب شود ...

       

      به همین پنجگانه سوگند!،

      به خدایی...

      نیازم نیست!!!

      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0