جمعه ۱۱ آبان
قطب شعری از شهرام مودب
از دفتر صاع نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ۰۳:۰۸ شماره ثبت ۱۲۱۸۲۱
بازدید : ۳۲۱ | نظرات : ۲۰
|
آخرین اشعار ناب شهرام مودب
|
تاریخِ منفیِ هزاران سال و اَندی بود
راهی شدیم از آسمانی مملو از خورشید
طفلِ سر راهی شدیم و راه، شیری بود
در انتظارِ شیرِ مادر حلقمان خشکید
وقتی هبوطِ آدمی می باخت عقبی را
دستانِ نامرئیِ او می ساخت دنیا را
آجر به آجر خانه یِ عشقی بنا کردیم
دیوارِ کاذب فاصله انداخت بین ما
هر چند کوچیدیم تا بالایِ بالاها
تو رفتی و من ماندم و پروازِ غمگینش
وقتی که بالای زمین قطب است و پایین قطب
دیگر چه فرقی می کند بالا و پایینش!؟
رفتی و بعد از رفتنت مخروبه ای هستم
بر رویِ خطِ زلزله با لرز هم مرزم
مانندِ فرزندِ جدا از مادری بیمار
با هر صدایِ زنگ گوشی سخت می لرزم
دنیایِ بی موسیقی ات دیگر نمی اَرزد
زُهره نه سازی خوش، که ناخوش هم نمی سازد
موهای من تار و لبانم نی لبک اما
ارکستر بی رهبر چگونه ساز بنوازد
امروز دستانِ پرستارم نریزد کاش
در عمقِ رگ هایِ تنم مورفینِ آخر را
جانِ خدا! این آخرین سوگندِ یک مرد است
من زنده ام اما بخوان تلقینِ آخر را
شاعر: شهرام مؤدب
|
|
نقدها و نظرات
|
زیبا نگر هستین جناب استکی گرانمایه، درودتان | |
|
درود گرامی شاعر، ممنون از همراهی نابتون | |
|
پاینده باشید و بر فراز گرامی، درود | |
|
زیبا خواندید شاعر ارجمند، درودها | |
|
درودها بانوی ادب، به مهر خواندید | |
|
برقرار باشید بانو آرامش بزرگوار، درودها | |
|
سلام و ارادت ارجمند، سپاسگزارم | |
|
درودها بزرگوار، ممنونم از لطفتون | |
|
درود برقرار باشید جناب افشاری عزیز البته کمی از علائم نگارشی کم بهره بود به دلیل مشغله؛ درست ترش اینه: دنیایِ بی موسیقی اَت دیگر نمی اَرزد "زُهره نه سازی خوش"، که ناخوش هم نمی سازد موهای من تار و لبانم نی لبک اما ارکستر، بی رهبر چگونه ساز بنوازد؟! | |
|
زیبانگر هستید شاعر گرامی، در حد بضاعت انجام وظیفه می کنم، درودتان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود