جمعه ۱۱ آبان
سیب های کرم خورده شعری از هما تیمورنژاد
از دفتر غزلمرگی نوع شعر مرکب
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۱۳ شماره ثبت ۶۸۷۰۴
بازدید : ۷۳۷ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب هما تیمورنژاد
|
صدای سمّ اسب سرکش جنون
شکافِ سینه ام به درّه های خون
نهنگ خفته در گلوی مادیون
به شیهه می کشاندم به زیر پا
جهان چو جام شوکرانِ تلخ و گس
خروس خوان سفره های پر مگس
سکوت نای کبک های در قفس
سپید می نشاند برف بر سرش
به گه کشانده زندگی سگ پدر
گلوی استخوان دریده ی بشر
درون کوچه های شوم دربدر
چه بوی جزّ و خون بلند گشته است!
بشر که حلقه ی کلَک به گوش کرد
و سیب های کرم خورده نوش کرد
بهشت سمت درّه ای خروش کرد
جهان که نام دیگرش جهنم است
به اهدنا صراط های مستقیم
جهنّم و بهشت و حور و زرّ و سیم
چه زخم های تاولانه ای وخیم
به قلب و جان و روح آدمی نشست
#هما_تیمورنژاد
قالب:مرکب حرکت
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
پر معني و زيبا بود