سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
  • لغو امتياز تنباكو به فتواي آيت الله ميرزا حسن شيرازي، 1270 هـ ش
6 ذو القعدة 1445
    Monday 13 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

      کابوس

      شعری از

      محسن نظری

      از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ۰۳:۳۶ شماره ثبت ۶۵۷۲۶
        بازدید : ۵۷۴   |    نظرات : ۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محسن نظری

      حتی اگر این شعر ، شعر آخرم باشد
      باید بگویم هر غمی را در سرم باشد
      نفرین به هر کس ، لقمه بر بیگانه می بخشد
      وقتی که یک محتاج هم ، در کشورم باشد
      این روزها ، دنیای من ، مانند کابوس است
      آخر چطور این خواب ها را ، باورم باشد؟
      ای ننگ بر من ، ننگ ... وقتی فقر می تازد ،
      تنها سلاحم ... گریه ی شرم آورم باشد
      آنجا که حتی عشق ، آزادی ، نفس ، جرم است
      لبخند ... باید آرزوی دخترم باشد
      وقتی که اهل کشورم ، غمگین و مسکین اند
      دیگر چه فرقی دارد عشقم ، در برم باشد؟
      این بیت را ، بر گوش یک ملت بیاویزید
      این شعر هم حسن ختام دفترم باشد :
      روزی به این ویرانه ، ... شوکت باز خواهد گشت
      روزی که خاک پاک میهن ، ... بسترم باشد
       
      #محسن_نظری
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر
      ۲ شاعر این شعر را خوانده اند

      فلاح رمضانی(عاشق)

      ،

      دکتر محسن نظری

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۱۹
      درود بزرگوار
      امید بخش و زیبا بود خندانک
      سجادمیردادی(درویش)
      پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۱۲
      درود خندانک خندانک خندانک
       موسی عباسی مقدم
      جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ۰۶:۵۰
      درود دکتر عزیز خیلی عالی بود
      حق مطلب را ادا کردی خندانک خندانک خندانک
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ۰۶:۵۳




      درود ها بزرگوار خندانک خندانک خندانک خندانک
      گیتی صالح
      جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲
      عرض سلام و ادب
      بسیار زیبا و قابل تاُمل
      درود بر شما خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0