سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 29 اسفند 1402
  • روز ملي شدن صنعت نفت ايران، 1329 هـ ش
10 رمضان 1445
  • وفات حضرت خديجه سلام الله عليها، 3 سال قبل از هجرت
Tuesday 19 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    سه شنبه ۲۹ اسفند

    لبت چون باده نابی بسی سکر و خمار آرد

    شعری از

    حافظ دستواره

    از دفتر چکامه نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۷:۰۱ شماره ثبت ۶۳۲۲۶
      بازدید : ۳۸۹   |    نظرات : ۳

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر حافظ دستواره
    آخرین اشعار ناب حافظ دستواره

    لبت چون باده نابی بسی سکر و خمار آرد
    که از جمشید و جام او روایت بی شمار آرد
    انا منصور معدومم انا الحق گفتنم معلوم
    حقیقت گوی عشقم من و زلفت بند و دار آرد
    دلم جز مهر تو در سر نه کار دیگری دارد
    گواهم پاک یزدان شد که گلشن در بهار آرد
    بسوخت در آتش هجرت دلم چون شمع در محفل
    که آب دیده ام نرگس و سنبل را به بار آرد
    گرت باور نمی داری رواز شبنم و دریا پرس
    که طوفان دو چشم من مصیبت ها به بار آرد
    هلال ابروی جانان کمان آرش عشق است
    گر او تیری بیندازد به صید دل هزار آرد
    نگارم با لبی خندان ز ما بس دلبری می کرد
    لبش تحفه به ما داده و گیسوی طرار آرد
    سلیمان گون پیامم را به باد کوی جان دادم
    امیدم پاسخی باشد که باد از کوی یار آرد
    به شعر حافظ شیراز می رقصند و می نازند
    اگر چه شعر این حافظ چو الحان هزار آرد
    ۵
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    جمیله عجم(بانوی واژه ها)
    شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۵۰
    خندانک
    سلام
    زیباقلم زدید خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    عباسعلی استکی(چشمه)
    شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ۲۰:۱۳
    خندانک خندانک
    مریم باغ شیرین(فاطمه)
    شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ۰۸:۲۲
    درود زیباست
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0