جمعه ۱۱ آبان
پند نامه شعری از اوکتای سلامی
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ۲۲:۳۶ شماره ثبت ۲۹۳۰۶
بازدید : ۴۳۸ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب اوکتای سلامی
|
دستکاری طنز آمیزی شعری از ایرج میرزا
هان ای پسر گلم تموچین
سرمایه من ز عمر شیرین
بشنو ز پدر کمی نصیحت
با حرف پدر نکن لجاجت
در مدرسه چشم و گوش وا کن
بی هیچ دلیل شر به پا کن
" گر با ادب و تمیز باشی "
بازیچه ء هر مریض باشی!
هر خر بزند ذلگد به پایت
یا پاره کند کتابهایت
بشنو که جواب مشت ،مشت است
هرچند حریف تو درشت است!
از هیچ کسی نکش خجالت
فحش خفنش بکن حوالت
گر ذله کنی معلمت را
با ده ! بکند ترا ز سر وا!
تضمین بکند قبولیت را
وآن شیطنت اصولیت را
زیراب بزن چنانکه دانی
از چشم رقیب خود نهانی
یعنی به مدیر کن هویدا
مستهجن توی گوشیش را!
گر آنتن هر کلاس باشی
در چشم مدیر خاص باشی
اینست طریق کامیابی
از پند مباد سر بتابی!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.