سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
  • شهادت استاد مرتضي مطهري، 1358 هـ ش - روز معلم
23 شوال 1445
    Wednesday 1 May 2024
    • روز جهاني كار و كارگر
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت

    کوی خرابات

    شعری از

    ساحل شیدا(ساحل)

    از دفتر بادصبا نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ۲۲:۴۹ شماره ثبت ۲۷۷۹۵
      بازدید : ۴۶۵   |    نظرات : ۶۸

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر ساحل شیدا(ساحل)
    آخرین اشعار ناب ساحل شیدا(ساحل)

    به نام بی نام دوست
    درود به کلبه مویه های شبانه من خوش آمدید
    تشنه جامم ساقیا نام مرا خطاب کن
    نام مرا به قرعه ده اسم من انتخاب کن 
    من به شراب به حسرتم دیده خود ز من نگیر
    چون که به عشق فدا شدم غیر مرا جواب کن
    من که ز توت ساخته ام بهر خودم شراب و خواب 
    روزی من ز جام نگیر امشبی و ثواب کن
     من که ز کوزه گل شدم تا که به سجده آمدم 
    نسخه من به جرعه ای ست وصل به شرب ناب کن
    دل به شوق مهر تو نور ز اسمان گرفت 
    جام غرور شکته شد جلوه افتاب کن 
    تا ز بهشت بیامدم من ز خودم جدا شدم 
    آتش غم ز من بگیر نقش مرا به اب کن
    مست و خراب امدم هوش و قرار ز من بگیر 
    کاسه سر بکن تهی خون من از شراب کن 
    ساحل مست به کوی یار جمله کلید به فقل زدند
    بهر چنین شکر دهان جمله وجود خراب کن
    صورت خود به سنگ شکن تا که گردی 
    بت شکن بر سر خود خضاب کن
    تا به خرابات شدی منزل جان ز عشق ساز 
    با حسد و غرور نساز قصد به اجتناب کن
    چله بگیرو حلقه ساز تا ز خراب به وصل رسی 
    خواه به طریق عشق رسی صورت خود مجاب کن 
    س.ش 1392 بهمن 
    در پناه حق 
    با تشکر از ریاست محترم سایت و بزرگواران ارجمند
    ۱۴
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0