سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 2 خرداد 1403
    15 ذو القعدة 1445
      Wednesday 22 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        چهارشنبه ۲ خرداد

        منم زینب(س)

        شعری از

        منصور دادمند

        از دفتر دیوان مسعود نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ شماره ثبت ۲۶۳۱۰
          بازدید : ۶۲۳   |    نظرات : ۲۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر منصور دادمند

        من زینبم(س)
        من زینب غم دیده ام
        من زینب رنج دیده ام
        من زینبم آتش بر جان میکشم
        اشک جان به باران میکشم
        این منم زینب فرزند مهر و شفا
        فرزند جود وسخا
        لطف و ثنا
        فرزندکوثرمنم
        عابده آل عبا منم
        محبوب مصطفی منم
        نور چشم مرتضی منم
         این منم دروازه آمرزش گناه
        با نوی گریان منم
        دلسوز وغمخوار حسن(ع)
        سر خونین حسین(ع) در بغل منم
        این منم قبله رنجها
        این منم که بر مزار هر شهید
        گریه و ناله میکنم
        عزا و شیون وزاری می کنم
        این منم زینب کبری
        صدیقه صغری
        این منم کعبه
        که درخرابات یقع علینا فیقتلهم خانه گزیده ام
        این منم که
        در این خرابات کمرم خم و مویم سفید شد
        زینب پیرزن تنهاو غریب شد
        صدای بابا بابا طفلان در این خانه شد شلاق برتنم
        رقیه ام لب به لب با پدر مرد
         و ناله و دل تنگی اش کشت مرا
        صدای شلاق وسیلی  بر صفلان سوخت مرا
        ناله طفلان به دنبال نوازش پدر
        بر این خانه پاره کرد قلب مرا
        چادر از سر محرمان کشیدن
        اشک به سیلابم کرد مرا
         غریبی به تمام کرد مرا
        با مصیبت در این خرابات ام المصایب شدم
        این منم زینب(س)
        این منم زینب سرشکسته و دلشکسته
        این منم زینب ایستاده به قامت دماوند بر بلا
        این منم که با فریادم گرگان هوسران رابه آتش می کشم
        این منم زینب(ُس)
        که با ناله ام زمین و آسمان به وا ویلا میکشم
        این منم زینب(س)
        جوی سینه زنی به دریامیکشم
         عشق حسین را به دلها تابه ثریا میکشم
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0