سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        جنگ طف 19 انقراض سلسله ی بنی امیّه

        شعری از

        جاسم ثعلبی (حسّانی)

        از دفتر واقعه ی جنگ طف نوع شعر قصیده

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ۲۲:۱۸ شماره ثبت ۲۰۶۷۴
          بازدید : ۳۷۵   |    نظرات : ۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        جنگ طف 19 انقراض سلسله ی بنی امیّه

        آغاز شد سلسله ی زشت یزید ، در چهلم هجرت از شامی جهـــــــــــــــید

        تا صدو سی ودو هجرت مانده است ، پدر در سختی یزید را  خوانده است

        فردِ بد نامی ولیعهدی گزید ، نورِ پاکِ مرتضی مهتابی دیـــد

        در پی قتل و ستم های زیاد ، گم شده شاربِ خمری در عناد

        با معاویه ی دوم دست داد ، در ظلمِ خود با مهرِ نیکان در فتـــــاد

        تا رسیده حلقه مروانی به دست ، آل حمار بر سرِ کرسی نشست

        منقرض شد سلسله کم کم چو دید ، قیل و قالِ آل عباسی شنید

        ابو مسلم در خراسان یاد باد ، با ابو العباسِ سفاح دســــــــت داد

        لشکری از این بلاد را جور کرد ، قهر و قمعِ آل حمار دور کرد

        جنگِ سختی حق و باطل شور شد ، قدرتِ آلِ امیه کور شـــــــــــد

        ابو  مسلم بر لشکرِ ظالم دوید ، ثارِ قتلِ الحسین از آن کشــــــــــــــــید

        لشکرِ مروان عقب گر کرده است ، سوی کوفه یک شکستی برده است

        همان جا  عباسیها در گیر شد ،  بارِ دیگر با شکست دلگیر شــــــد

        کول کرد باقی یاران در گریز ، دو شکستی خورد ناگه در ستیز

        جای خوابِ ابدی در مصر دید ، عاقبت با تن به ذلت را کشـــــــــید

        همانجا در مصر مانده بی زبان ، بعد از اینکه کور کرد چشمِ جهان

        بسته شد سلسله بدنامش زمان ، بوی خون آشام کشیده در جـــــهان

        لعنت او بر ابو سفیان و آل ، از معاویه نمانده یک ســــــــئوال

        در حسودی سوخت با درد و فغان ، قدرتِ آل نبی پوشیده جان

         

        جاسم ثعلبی (حسّانی) 

        12/09/1391 سروده ی بعدی جنگ طف 20

        انتقام از قاتلان  امام حسین (ع)

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0