جمعه ۱۱ آبان
نقطهی پرگار شعری از داماد خراسانی
از دفتر الهینامه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ۰۱:۵۰ شماره ثبت ۱۲۸۶۴۴
بازدید : ۸۷ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب داماد خراسانی
|
گِل جان ز دستت میگرفت تا دست تو در کار شد
زان عهد تسبیح تو اش در حلقهی زنّار شد
هستیّ عالم در طوافت رسم شیدایی کند
این خانه و قوس زمین چون نقطه و پرگار شد
ما را چو خواب غفلت از دیدار تو در کار شد،
خوش آنکه از خواب گران با شوق تو بیدار شد
پایان ما ای کاش میشد در صراط بندگی،
چون قصّهی عشق علیّ و میثم تمّار شد
هر کس به تو پرداخته، دل بر کمالت باخته
وآن کس تو محبوبش شدی، از غیر تو بیزار شد
هر کاو ز دستت داد، دنیایش نیامد کام را
داماد در بیم فراقت واله و افگار شد
دامـاد خراسانی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.