سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 1 خرداد 1403
  • روز بهره‌وري و بهينه‌سازي مصرف
  • روز بزرگداشت ملاصدرا، صدرالمتألهين
  • آغاز محاصرة اقتصادي جمهوري اسلامي ايران توسط آمريكا، 1359 هـ ش
14 ذو القعدة 1445
    Tuesday 21 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      سه شنبه ۱ خرداد

      مافوق

      شعری از

      محمدرضا آزادبخت

      از دفتر بانو باتو نوع شعر سپید

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۲۳ شماره ثبت ۱۲۲۴۵۳
        بازدید : ۱۲۴۸   |    نظرات : ۲۷۷

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      تو که از مافوق نگاه خط افقت سیال هر گز به زمین نمی رود توکه از مافوق ،فرادید نگاهت شب هم به نگاهت نمی رسد در نگاه دیگری انعطاف مرا ریزتر از چیزهای سطوح روی زمین کن ای برداشت نقش اساس من خط متمرکز دایره همچنان می چرخد به گمانت شب نطفه همین دایره شده است شب فراتر از تعیین شده مرز بی مرور تو شده است ای اساس سه رکن شعر من ای طنزرویکرد طولانی افق امر مافوق من کجای معیار شعرت ریخته است به هم بگو کدام قاعده سر به سر آیین شعرت را به تمسخر گرفت مرابه چندزبانی در بازی قواعد مبر گاهی تقطیع می شوم از نگاهی که کاشته ای باران نباریده می خواهی بی حجم نگاهت سبز شود لیز خورده ام ازبالای تپه شعرت درهم تنیده استخوانم شکست آهم در سه رکن شعرت شکست هر گز قابل اثبات وانکار نیستی حدوسیع سرانگشت معیار ناچار نقطه خط دایره ای مرابه چند درجه بودن دایره شعرت مبر گاهی مساحت مرا باطول خود یکی می کند هرچند پی واژه شعرت من عرض هیچ چیز نباشم ................................................ با احترام محمدرضا آزادبخت
      ۱۹
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۱۶
      سلام و عرض ادب
      مهمترین عنصر شعرساز و زیبایی‌آفرین در لایه‌های درونی و عمیقِ یک شعر را میتوان ˝عنصر خیال˝ دانست؛ البته خیالی که از صافیِ ”تخیل شاعرانه“ عبور کند و گرفتار اوهام یا هذیان‌نویسیِ بی‌منطق و بی‌هدف نشود. چیزی که به‌طور خاص در انواع تشبیه و استعاره‌های تصویرساز ــ انواع مجاز و کنایه ــ و زیرمجموعه‌ آن‌ها شکل می‌گیرد. علاوه بر این‌ در محورِ همنشینی کلمات نیز برقراری و رعایت انواع تناسبات و پرهیز از حشو ــ اضافات ــ اطناب می‌تواند منجر به برخی شگردهای «زیبایی‌آفرینی» در شعر شود.
      زیبایی‌شناسی و زیبایی‌آفرینی در شعر امروز تنها منحصر به آرایه‌های ادبی نیست بلکه ابعاد جدیدتری همانند «فرم‌گرایی» را نیز در بر می‌گیرد؛ فرم به زبان ساده یعنی تناسب و هماهنگی میان اجزای سازنده­‌‌‌ی‌ ساختار. شاعر این نکته را باید بداند که شکل و ظاهر شعر نیز حائز اهمیت است. فرض کنید یک پزشک نسخه‌ای شفابخش را با خطی ناخوانا (خرچنگ‌قورباغه) بنویسد؛ بطوری‌که جز خودش هیچکس قادر به خواندن آن نباشد! آن‌گاه چگونه میتوان ارزش کارش را فهمید؟ اما اگر همان نسخه را یک خوشنویس با خطی خوش قلم بزند قطعاً ارزشمند میشود و تاثیرش فرق دارد. بنابراین یک شعر اگر از نظر محتوایی غنی باشد اما ساختار فرم (نوع نگارش ــ تقطیع ــ شاعرانگیِ زبان و...) آن نادرست باشد، نمی‌تواند نمره‌ی قبولی بگیرد.
      برخی شاعران برای اینکه به شعرشان عمق بدهند و آنرا به سمت لایه‌ی دوم معنا یا لایه‌ی دوم تاویل بکشانند، عمداً یا ناخواسته آنرا درگیر تعقید و گنگی میکنند؛ و این درست همان جایی‌ست که متاسفانه برخی شاعران دچار اشتباه می‌شوند. پیچیدگی (یا ابهام) با گنگی فرق دارد... پیچیدگی به دشواریِ زبانِ شاعرانه برمی‌گردد و می‌تواند حاصل گره‌خوردگیِ بیانی‌ یا حاصل پیچیدگیِ تفکرات شاعر باشد که از عمقی شگرف برخوردارست. اما گنگی حاصل عدم انسجام و فقدان ساختارمندی، حاصل محدودیتِ دایره واژگان و رعایت نکردنِ سلامت زبان، یا نتیجه‌ی ارتباطاتِ ناموجود و نادرست اجزاء متن است. یک اثر زمانی به عمق معنا ــ مفهوم ــ تاویل یا در اصل به لایه‌های عمیقِ زیرین میرسد که عناصر و اتفاقات در فرم و ساختار و محتوا با هم کار کنند نه اینکه یک اثر از فرمی ساده پیروی کند اما در محتوا بغرنج باشد و یا دچار تزاحم شود! اینگونه یک کفه‌ی شعر سنگین‌تر و در عین حال عقب‌تر و پایین‌تر میماند.

      چه گفتن یا چگونه گفتن! مسئله این است:
      آنچه بظاهر مستتر اما در اصل آشکار است، ”چه گفتن و چگونه گفتن“ میباشد. شاعر خوب کسی‌ست که در مرحله اول میداند چه می‌خواهد بگوید و در مرحله دوم می‌تواند آن چه را که میداند، بدرستی اجرا کند. شعر متعالی یا به معنای وسیع‌تر هنر متعالی به هنری‌ گفته میشود که حاصل آمیختگی و همنشینیِ هنرمندانه‌ی فرم و محتوا یا همان چه گفتن و چگونه گفتن باشد. شاعر قبل از هر چیز باید اندیشه کند و با علم به کشف مضمون تازه‌ای که در دست دارد، همه جوانب یا همه راه‌هایی که منتهی به تألیف درستِ موضوع میشود را بیابد و سپس با انتخاب درست کلمات و تصاویر، با چاشنی صور خیال، با استفاده از ظرفیت‌های زبانی، و به کمک احساس و عاطفه در فرمی مناسب، چگونه گفتن آن را انتخاب کند تا در نهایت خواننده پس‌ از خوانش شعر با برانگیختگی و همذات‌پنداری مواجه شود. به گفته‌ی آندره ژید: «شعر را جنون دیکته می‌کند و عقل می‌نویسد. اگر فقط جنون باشد تبدیل به هذیان می‌شود و اگر فقط عقل بنویسد تبدیل می‌شود به موضوع یا پیام. این دو باید به شکلی دقیق در هم تنیده شوند تا شعر خلق گردد.» در ضمن، شعر احساسات محض نیست بلکه یکی از برآیندهای شعر برانگیختنِ احساسات است.

      تو که از مافوق نگاه خط افقت
      سیال هر گز به زمین نمی رود
      توکه از مافوق فرا دید نگاهت
      شب هم به نگاهت نمی رسد
      در نگاه دیگری انعطاف مرا
      ریزتراز چیزهای سطوح روی زمین کن

      ((بنا بر دلایلی از تفسیر و کاوش در معانی پرهیز میکنم! زیرا شاعر اگر به‌دنبال انتقال معنایی خاص بود، به هر شکل آن‌را در متن می‌دیدم و می‌خواندم... پس وقتی به تأویل نمیروم، یعنی بلیطی برای رفتن به سرزمینِ ”کشف و شهود“ پیدا نمی‌کنم. فقط خیلی خلاصه عرض کنم که در اینجا توان ذهنی شاعر را پیش‌رونده‌تر از توان اجرایی او می‌دانم. بنظرم تکلیفِ آنچه در حوزه‌ی تولیدِ شعر به آن «کارکردهای زبانی» می‌گویند، روشن نیست!))
      اساساً شعر یا بطور کلی هنرِ ناب معناگریز است اما معناستیز نیست! معناگریزی یعنی به تأخیر انداختن معنا، که از طریق مکث یا فاصله‌گذاری بین لفظ و معنا صورت می‌گیرد. فاصله‌ای که به‌ واسطه‌ی تخیل پر می‌شود و عبور از این مسیر کار مخاطب است؛ مخاطبی که می‏تواند در برداشتِ شعر دخالت کند و پس از قرائت آن به نوعی شعف برسد. در اصل معناگریزی راهی برای پرمعناییِ شعر از طریق خوانش و تاویل‌های متعدد خوانندگان است؛ که به آن مشارکتِ مخاطب در معنا یا بازسرایی شعر می‌گویند. اما معناستیزی یعنی بی‌معنایی یا دور انداختنِ معنا...! که به‌دلیل کاربرد خطای زبان یا کنارگذاشتنِ ناآگاهانه‌ی ساختارهای انتقال دهنده‌ی معنا رخ می‌دهد. ساده‌ترین پیشنهاد به شاعر این است که اول آنچه را در ذهن دارد به روشنی بیان کند؛ آنگاه شاید با ویرایش متن و ترصیع لفظی (با حذف سطرها و واژه‌های اضافی، با رعایت ایجاز و قرینه‌های لفظی و معنوی) بتواند به شعر پالوده‌تری برسد... پس از آن می‌تواند به زبان شعرش نیز فکر کرده و در ویرایش‌های مکرر، کلمات بهتر و ترکیب‌های مناسب‌تری را جایگزین کند.
      و اما کلام آخر:
      همانا نقد شمشیری دو لبه است و نقاد نیز بندبازی که روی طنابی نازک راه می‌رود. هنرمندان نقدپذیر سریعتر رشد می‌کنند؛ در واقع شاعران و نویسندگانی که از نقد آثارشان توسط دیگران استقبال می‌کنند و به آن ارج می‌نهند، علاقه خود را به بالندگی خلاقیت‌های ادبی‌شان نشان می‌دهند.
      به‌قول منتقدان ادبی: «نقد در هنر و ادبیات مانند آینه جلوی اتومبیل است! که هنرمند (راننده) باید به کمک آن‌ مراقب پشت سرش باشد... البته نباید یکسره در آن نگاه کند چرا که در این صورت، انحراف از جاده و خطر تصادف در کمین است.» پس یادتان باشد که اجسام از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند.
      با آرزوی موفقیت برای جناب آزادبخت گرامی و سایر دوستان خندانک
      شاهزاده خانوم
      شاهزاده خانوم
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۲۶
      درود بر شما استاد علامیان آگاه و خوش‌فکر.‌. خندانک
      نقدی متفاوت و در بردارنده نکاتی ارزنده.. خندانک خندانک خندانک
      معناگریزی نه معناستیزی.. خندانک
      پند انتهای نقد بسیار زیرکانه بیان شده و کارسازست‌‌.. خندانک خندانک
      خوبه که هستید و از آموزش‌هاتون بهره می‌بریم.‌. خندانک
      سلامت و ثروتمند باشید خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۴۲
      درود شاهزاده خانوم مهربان و خوش اخلاق خندانک
      شما محبت دارید؛ از همراهی و حسن نظرتان ممنونم🙏
      خواهش میکنم... و خداروشکر که کنار دوستان خوبی مثل شما هستم
      همچنین سبز و سلامت و سرفراز باشید خندانک
      رحیم فخوری
      رحیم فخوری
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۴۵
      درودها استاد جان
      بهره بردیم از کلاس تان خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مهدی محمدی
      مهدی محمدی
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۴:۳۸
      سلام آقای حسنلو

      یعنی الان شما از این شعر چیزی نفهمیدین یا افرادی که ذیل این شعر به تعریف و تمجید پرداختند؟

      من با اینکه چند روز هست به شدت مریضم و نمی توانم کاری انجام دهم. به این اثر خیلی کار ندارم چون اصلا فرصت نشد مطالعه کنم اما صحبت های شما کلی هست.

      لااقل اگر شعری را نتوانستیم درک کنیم مثل خوشه چین ها سهم خود را از اثر برداریم. آقای آزادبخت البته از بیان نظرات مخالف ذیل شعرشان ناراحت نمی شوند و اتفاقا خیلی تمایل دارند پیرامون اشعارشان گفتگو شکل بگیرد. من راجع به این شعر صحبت نمی کنم. با توجه به شناختی که از قلم استاد آزادبخت دارم نظر شما را درست نمی دانم.
      مریم کاسیانی
      مریم کاسیانی
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۴:۴۶
      درود بر شما امیر حسین عزیز و شعر شناس
      خوشحال و متشکرم که نقدی منصفانه دیدم و خواندم
      بمانی به مهر و شعر و شعور

      و درود بر شاعر گرامی آقای آزادبخت بزرگوار
      موفق و مؤید باشید
      🌸🌸🌸🌸🌸
      🍀🍀🍀🍀🍀
      ارسال پاسخ
      نرگس زند (آرامش)
      نرگس زند (آرامش)
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۶
      درود وعرض ارادت خدمت برادر دانشمند واگاهم جناب علامیان بزرگوار خندانک
      خدا قوت ..خسته نباشید خندانک
      خیلی خیلی سپاس گزاریم از نقد پر بار وموارد تازه ای که به ما اموختید خندانک
      ان شا ء الله خداوند در تمام مراحل زندگیتون پشت وپناهتون باشه خندانک
      خوشحالم که بند اخر رو به خوبی رعایت میکنم خندانک
      باز هم از محضرتون استفاده میکنیم وخدا رو شاکریم خندانک
      برقرار وسلامت باشید خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۳۷
      درود جناب حسنلو بنده در پیامی قبلا گفتم اصلا نظر شما برای من مهم نیست
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۵۱
      درود استاد اگر شما لایه های شعر مرا کشف نکردید اگر به پهنای اندیشه من پی نبردید دلیلی بر گنگی واژه های نیست
      اشکال در شعر یک جور شعر گفتن زبان خاصی از مدرن است که هنوز متاسفانه در شعر به ذهنیت عام نرسیده
      فقط به ذهنیت خاص وخواص محدودی است
      بنده از یک نفر در پیامی خواستم که شعر مافوق مرا نقد کند
      درجواب گفتند باید سکوت کنم
      من نیز به احترام سکوتشان چیزی نگفتم فقط رک وراست وبی پرده بگویم فقط دونفر شعر مرا می توانند معنا گریز ومعناستیزی در شعر به کشف شهود برساند
      بنده از شما عذر خواهم به کشف شهود نرسیدید
      چون بنده مخالف هر نوع کشف شهود در شعرم
      بنده مخالف هر نوع معنا در شعرم
      سپاس از تمام زحمتی که کشیدید
      سپاس از تمام اندیشه والایتان
      دفعه قبل نیز گفتم
      الان نیز می گویم که به پشنادتان فکر می کنم
      این شعر بالی بیست بار ویرایش شده
      بالای بیست استاد خوانده شده
      ارتباط تمام واژه در سطر به سطر مخاطب را فریب می دهد
      آیا این فریب مفهوم معنای گریزی را در ذهنیت شما بوجود می آورد؟
      البته باید پرسید
      چرا شاعر باید معنا گریز باشد؟
      اگر بنده شعر شفاف وروشن برای شما وسایر گفتم به نظرم دیگر شعر نیست
      به احتمال اینکه آن پاره کنم ودور بیاندازم خیلی زیاد است
      سپاس بازهم
      دستبوس علمتان هستم ممنونم برادر
      ارسال پاسخ
      نیلوفر تیر
      نیلوفر تیر
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۴۶
      درود جناب علامیان گرامی خندانک سپاس از مواردی که مطرح کردید و نکات آموزشی بیان شده که برای من بسیار مفید است خندانک اما اینکه شعر دچار ساده نویسی نشود در قالب سپید عرض میکنم و اینکه کجا در حال قطع شاخه های ارتباط سیگنال به خواننده برای درک خواننده هستیم و شعر دچار گنگی می شود ، موردی است که نتونستم تناسب برقرار کنم و جدیدا بقولی به راحت نویسی روی آوردم یعنی تشبیهات و استعارات بقولی نخ نما که راحت قابل هضم باشد
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۲۲
      سلام و سپاس آقا رحیم عزیز خندانک زنده باشید و سلامت خندانک

      و درود بانو کاسیانی ارجمند و مهربان خندانک شما محبت دارید خندانک
      بسیار ممنونم بابت همراهی و حسن نظرتان🙏
      سلامت باشید
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۴۹
      سلام آقا محمدرضا جان خندانک البته سخن منتقد وحی منزل نیست... اما اگر به دیده‌ی دوستی و دلسوزی بنگری، میبینی که ریا ندارد و بجای نیش نوش است و یکرنگی.
      همانطور که گفتم (و اگه دقت کنی) نوشتم: بنا بر دلایلی... بعداً در پیام خصوصی شخصا دلیلش رو بخودت میگم.
      راستی یادتون باشه: در مقابل نقد نباید قبض و جزم شد! یا مدام توضیح داد بلکه باید تفکر کرد. سلامت و نویسا باشی خندانک
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷
      درودبرشما امیرجان عزیزم دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم بسیار ممنونم مفید و کاربردی واموزنده بود خداقوت 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      🌺🌺🌺🌺🌺
      🪻🪻🪻🪻
      🌼🌼🌼
      🥀🥀
      💮
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۴
      درود جناب علامیان گرامی خدا شاهد است هیچ قبض وجزمی نیست بنده سپاسگزار نقد شمایم ومن دلایل خودرا توضیح دادم ماویرایش شده می فرستیم وتمام سعیمان این است که منسجم ویکدست باشد باز سپاسگزارم ممنون برادر گلم
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱
      زنده باشی ، آفرین برادر جان
      میدونی که (در مقابل بعضی‌ها) مدافعت هستم و جنس قلمت رو میشناسم...
      ممکنه با این شعر یا چند شعر دیگرت ارتباط برقرار نکرده باشم اما در کل معتقدم پتانسیل قلم و فهم شعرت بالاست چون ادبیات غرب رو خوندی و میشناسی.
      تشکر بابت همراهی و سعه صدرتان خندانک در پناه حق

      جواد جان مهربان و گل افشان
      صفای وجودت ، سلامت باشی🌷

      و درود مهدی جان حسنلو رفیق عزیزم خندانک
      مثل همیشه محبت داری ممنونم و میدونی که قبولت دارم
      محمدرضا آزادبخت سبک و قلمش خاصه و وجدانن دلم میخواد به اوج برسه
      دمت گرم و سرت سلامت... خیلی ارادت دارم🌹
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۵
      سلام خواهر مهربانم بانو زند ارجمند خندانک
      سپاس از همراهی و حسن نظرتان🙏 خواهش میکنم و خوشحالم که در کنار دوستانی قدرشناس مثل شما هستم.
      سلامت و تندرست باشید خندانک

      و بانو تیر گرامی، خدارو شکر که براتون مفید بوده و سپاس از همراهی شما
      حالا به مرور زمان خودتون بیشتر و بهتر متوجه بالا و پایین‌های سپید میشید؛ من و دوستانم قبلا راجع‌به این مقوله و مباحث دیگر حرف زدیم و در آینده هم خواهیم زد.
      سلامت و سرافراز باشید خندانک
      سید هادی محمدی
      سید هادی محمدی
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۰۲
      بسم الله الرحمن الرحیم

      درود بر امیر حسین علامیان علامه و صاحب صفحه
      جناب آزاد بخت عزیزم

      نقد امیر حسین رو خواندم و تعجب کردم از اینکه
      دقیقا موارد طرح شده از طرف امیر حسین را میخواستم پای نقد یکی از شاعران بنویسم.

      گفتنی ها را امیر حسین گفت فقط من به نکته ای
      اشاره می‌کنم.

      قطعا و حتما اشعاری با سبک و سیاق آوانگارد و پسا مدرن معنا گریزند حتی گاهی من برخی اشعار مثلا جناب بابا چاهی رو درک نمیکنم اما این سه حالت دارد

      اولا اینکه منتقد و یا مخاطب سواد کافی و وافی برای
      برداشت ندارد
      دوم اینکه شاعر آنگونه که باید نتوانسته مکنونات قلبی خود را باز گو کند و تبحری در لایه مند کردن شعر نداشته

      سوم اینکه شاعر از میل به سمت دادائیسم به فکر
      باز کردن دکان است برای جذب مخاطب

      نقل است که ابن سینا کتاب مابعد الطبیعه ی ارسطو را
      چهل بار خوانده و آن را نفهمیده بود و اتفاقی با خریدن کتابی به نام اغراض مابعدالطبیعه فارابی به ذات کتاب ارسطو پی برده
      حال این سوال مطرح می‌شود که ابن سینایی که علامه ی دهر بوده چرا کتاب ارسطو را نفهمیده و چهل بار آن را خوانده است

      در تحقیقی که به عمل آوردم که البته قطعی نیست
      در آن زمان ابن سینا به زبان و ادبیات عرب اشراف کامل نداشته است و نویسنده ی کتاب هم که از زبان ارسطو نوشته آن قدر تبحر در نوشتار نداشته و این دو عامل باعث شده که ابن سینایی که خود اهل فلسفه است نتواند درکی از آن کتاب داشته باشد

      جناب آزاد بخت شاعر توانمندی است که در توانایی های ایشان شکی نیست و امیر حسین علامیان هم منتقد منصف و با سوادی است من اعتقادم بر این است در این شعر و نظر و نقد هیچ تضادی وجود ندارد و از دو منظر مختلف به موضوع نگاه شده
      امیر حسین کاملا منطقی و علمی نقد کرده و شعر جناب آزاد بخت هم خوب بود اما عیبی که به جناب آزاد بخت میتوانم بگیرم این است که
      اشعارشان را بی حوصله و بدون سمباده کاری می نویسند البته قطعا مشغله ی کاری و تدریس علت تامه ی این امر است اما اگر دستی به سر وروی این شعر کشیده شود یکی از بهترین اشعار است
      گاهی کلمات مثل مین های زمینی اند
      باید حسن همجواری کلمات در شعر را خیلی جدی گرفت شعر را از دید مخاطب هم باید دید

      عذر خواهم از زیاده گویی

      برای رفیق عزیزم امیر حسین و جناب آزاد بخت گرانمهر آرزوی موفقیت و توفیق دارم خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۹
      درود بر سید هادی جان عزیز خندانک
      سپاس بیکران بابت حسن نظر و ابراز محبتت
      نقد و نظراتت همیشه ارزشمنده رفیق آگاهم
      بله دقیقا موافقم و معتقدم تضادی نیست بلکه فقط زاویه دید ما فرق میکند👌
      واقعا حیف است که جزئیات نقش‌آفرین نادیده گرفته شود؛ به هر حال این ریزه‌کاری‌ها همیشه خیلی مهمند.
      الهی سلامت و تندرست باشی خندانک
      مهدي حسنلو
      مهدي حسنلو
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۰۲
      سلام
      اقای ازاد بخت
      خوب فرمودید نظرم مهم نیست من نظرم پاک می کنم که صفحه شما را اشغال نکنه
      ولی این مدل جواب دادن اصلا خوب نیست سعی کنید تحملتون بالا ببرید نشد هر کس به به وچه چه نکرد بفرمایید مهم نیست و نادیده بگیرد این مثل یه برادر بعرض می رسونم
      و اما جناب محمدی شرمنده من دلیل ناراحتی شما و ریشه این دل خوری می دونم خوب شعری که نتونم به دلم نشینه نقد نمی کنم و اگر بخوام چند سطر بنویسم دقیقا همین اتفاقهای این صفحه پیش میاد
      البته من بلد نیستم تحت هر شرایطی چون به شاعری ارادت دارم همه شعراش پیش پیش تایید کنم و احیانا کسی نظر مخالف داشت اونهم با این ادبیات تند جواب بدم روی صحبتم اصلا با شما نبود نمی دونم شما چه عهدی باهم دارید تحت هر شرایطی به شعری با هر کیفیتی براهم دیگه صفحه سبز و کلی داستان سرایی می کنید خودتون میدونید نود درصد نظرات بیشتر تعارف و دید و بازدیدی پس نگید این نظرات...
      و در اخر هر جا روی صحبتم باشما باشه حتما اسم میارم بعد شما بفرمایید به شمشیرتون خودش لخت کنه و بیاد وسط میدون
      با تشکر از همه مخاطبین جناب ازاد بخت خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۰۷
      درود استاد سید هادی محمدی استاد گرامی استاد ارجمند استادزیبنده هر آنچه را گفتی با جان ودل می پذیرم استاد سپاسگزارم خداوند سایه شما را از سر ما کم نکند
      خداوکیلی جناب علامیان آدم بی ریا وپاکی هستند
      الحق علمشان ستودنی است
      درجواب گفتم که فکر میکنم وهیچوقت نمی خواهم نزاعی بر سر بحث وتحلیلشان باشد سپاس
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۲۷
      درود جناب حسنلو بحث تعریف وتمجید نیست وگرنه بنده از شعر شما نیز تعریف وتمجید نموده ام بحث ضعف شعر من نیست
      بحث نقد نیست
      به الله علی قسم چندبار در نظر گرفتم اشعاری را درسطح شعر من پایین تر بودند شما آنجا حضور داشته ایی
      مگر من آمدم در صفحهشما سلام وخشک وخالی نکردم
      همین استاد علامیان وقتی اسمشان روی صفحه من می آید یک سلام ودرود ی برای ما به یادگار می نهد واین نشانه تعهد به همدیگر است که مانیز در صفحه ایشان ادب واحترام رابجا بیاورم
      استاد بدری می آید همین طور
      استاد دکتر محمدی می آید همین طور او که بالاتر از همه ماست اما تواضع وفروتنی اش ما را به وجد می آورد
      ما خوشحال می شویم
      شما آمدید پای تان رویچشم
      سلام که بها نمی خواهند
      سلام سلامتی می آورد
      ما کینه بدل نیستیم
      اما شما اگر کسی وارد خانه تان شد بدون سلام آمد ورفت ناراحت نمی شوید بحث این نیست که نظر نمی دهی
      نگو وقت نداری
      بنده برای اینکه مخاطبان از من راضی باشند مدام چندین بار سر می زنم به صفحهشان
      احوالشان را می پرسم
      نگو وقت نداری
      ما که برای شما بد نبودیم
      ما هر وقت شعرتان به صفحه می آمد با شوق وذوق می خواندیم وکلی تعریف وتمجید می کردیم
      قبل از آشنایی بنده سایت شعر ناب در جلساتی که با مسعود برادرم داشتم همیشه در ارتباط با شعرهایت بودم
      کلی از شما تعریفوتمجید می کرد
      آیامن باید مسعود رامواخذه کنم که چرا افراد راتعریف وتمجید می کنید
      اوهنوز دوستتان دارد بااینکه می داند با من میانه خوبی نداری
      امین هنوز طرفدار توست با اینکه می داند بهشعر من اصلا محلی نمی گذاری
      اینها راگفتم بدانی که ما دوستتان داریم اما اصلاح شده
      باشد شعر من ضعیف
      باشد شعر من اصلا شعر نیست اما به حرمت ساحت مقدس شعر باید احترام گذاشت
      که من همیشه بهشعرتاناحترام گذاشتم وخواهم گذاشت
      واز هیچ احدناسی کینه بدل ندارم سربلند وموفق باشید
      آمدی بیا پایت روی چشم
      فحش بده
      دشنام بگو
      امادوست ندارم چیزی نگی
      سپاس
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۱۸
      سلام ودرود استاد علامیان بزرگوار
      خدایش نقد خیلی خوبی بود و گاها احساس می کنم این نقدها فقط برای من نوشته شدند،
      معناگریزی و معناستیزی خیلی برایم جالب بودند.
      آنجایی که در رابطه با نقدپذیری گفتید یه چیزی بگم:
      بنده بشخصه تا حالا از نقد های که استادان این سایت به اشعار کردند حتی به اندازه ی سرسوزنی ناراحت نشدم و اتفاقا هرگاه نقدی را می خوانم چه برای خودم چه برای دیگران خیلی از آنها استقبال می کنم.
      فکر کنم یکی از علت های روحیه نقد پذیریم اینه که خودم میدونم هنوز شاعرخوبی نیستم و همین باعث میشه از نقد استادان نرنجم وبا دل و جان قبولشون کنم.
      و همین دانستن بنظرم خیلی مهمه.البته گاهی هم تصور می کنم توهم شاعری دارم و اصلا شاعر نیستم.
      و تمام اینها باعث میشن که از تلاش نشینم،به آینده شاعریم امیدوار باشم.
      بازهم ممنونم از شما خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۰۱
      سلام خواهر گرامی و مهربان بانو پنام
      انصافا شما نقدپذیر و البته قدرشناس هستید
      اختیار دارید... شکست نفسی میفرمایید؛ شما شاعر خوب و آینده‌داری هستید و پتانسیل قلمتان بالاست
      تلاش و پشتکار و امیدواری، به‌به چه خوب آفرین بر شما👍
      سپاس از همراهی و ابراز محبتتان🙏 سبز و سلامت باشید خندانک
      اصغر ناظمی
      اصغر ناظمی
      سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۴۴
      سلامی گرم و صمیمانه
      خدمت شما استاد معظم جناب سید هادی محمدی عزیز
      وخدمت دوست همیشگی ام جناب علامیان گرامی
      نقدشما عزیزان برهر شعری برای من که توانایی مطالعه هیچ کتابی را ندارم و تنها نقد شمارا با فونتی بالا در تب لت می خوانم بسبار اموزنده و گره گشاست لذا از شما سروران گرامی و معظم و آگاه انتطار دارم اگر فرصت مهیابود نقدی موشکافانه برروی شعری که در سایت آورده ام داشته باشید تا بتوانم باکمک شما عزیزان عیوبم را در شعر برطرف کنم . من از هیچ نقدی دلخور و متاثر نمی شوم بلکه از نقد بهره کافی را می برم ....دوستدارتان ناطمی خندانک
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۲
      به‌به سلام و عرض ادب و ارادت جناب ناظمی عزیز و گرانمایه (حضرت دوست) خندانک
      اختیار دارید... شما از خوب‌های ناب هستید خندانک
      و اما در باب نقد و تحلیل اگه عمری باشه حتما بروی چشم
      سبز و سرافراز باشید خندانک
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۰۶
      راستی یک نکته که فراموش کرده بودم بیان کنم: جناب آزادبخت صحبت بر سر رسیدن یا نرسیدن من به کشف و شهود نیست بلکه مسئله بر سر عدم تاویل‌پذیری، فقدان کشف و شهود، و البته اصول صحیح نگارش و رسیدن به ادبیت و شعریت است؛ که به معنای کلمه باید در این موارد غور کنید.
      کس یا کسانی که تاییدهای غیر مسئولانه دارند و الکی به‌به چه‌چه میکنند، بدانید که دلسوز شما و شعرتان نیستند.
      یا حق خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۳۱
      درود جناب علامیان یکبار دیگر عرض می کنم فقدان کشف وشهود در شعر من هست آری تاویل پذیری ندارد
      معنا گریز ومعناستیز هستم
      اصلا با معنا در شعر مخالفم
      بالای صد اثر مرابخوانی همه یک جور ند
      نه کشف شهود دارد نه معنا نه تاویل
      سپاس برادر دلسوز و نازنینم
      خیلی از شما استاد گرامی سپاسگزارم که وقت گرانبهایتان را در اختیار می گذارید
      شاید من در این گونه شعر گفتن اشتباه کنم اما بنده بیشتر از هرچیز اشتباهاتم را دوست دارم تا راه درست رفته
      سپاس برادر از هر نظر که بگویی حق باشماست
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۴۶
      درود استاد عزیز
      بسیار زیبا و جالب بود
      موفق باشید خندانک
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۶
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۲
      خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سید هادی محمدی
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۵۴
      سلام جناب آزاد بخت گرانمهر

      شعری زیبا خواندم از قلمتان

      آفرین ها

      دیدم سطر بندی رو هم درست کردی که اعتراضم به آن بود فقط خندانک

      روی مسعود و امین را از طرف من ببوس خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵
      خندانک
      درودبرشما جناب آزادبخت استادعزیز خندانک
      بسیارزیباقلم زدید خندانک خندانک
      راستش نمی دانم چرا می ترسم برشعرهای شما نقدبنویسم
      چون بارفلسفی اش بالااست ومن شاید ازدرکش آنچنان که باید عاجزم
      اما شخصیت وقلمتان برایم همیشه قابل احترام است و
      می آیم می خوانم ودرحد فهمم استفاده می برم از شهدکلامتان بزرگوار...
      موفق باشید خندانک
      خندانک خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۵۴
      درود استاد گرامی بانو عجم مهربان بنده شاگرد حقیر شما یم
      شکسته نفسی می فرمایید
      کاش نقدی می نوشتید
      هرچند خلاف میلم باشد می پذیرم
      سپاس از تمام مهربانی تان
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
      خندانک خندانک خندانک
      شاهزاده خانوم
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۰۹
      درود استاد خاص‌نویس خندانک
      جالب بودو نیاز به تفکر داشت.. خندانک خندانک
      برقرار باشید خندانک
      محمد باقر انصاری دزفولی
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۳۲
      سلام
      زیبا
      دلنشین
      قلمتون سبز
      پایدارواستوارباشید
      استاذعزیز
      خندانک خندانک خندانک
      نرگس زند (آرامش)
      نرگس زند (آرامش)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۲
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۶
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      🌺🌺🌺🌺🌺
      🪻🪻🪻🪻
      🌼🌼🌼
      🥀🥀
      💮 خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۸
      درودتستاد انصاری دزفولی ممنونم
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۶
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۲۶
      درود بر شما استاد آزاد بخت گرامی 🌺💐💐
      زیبا سرودید واقعا لذت بردم مرحبا 🌸🌸🌸
      نرگس زند (آرامش)
      نرگس زند (آرامش)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۲
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۶
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      🌺🌺🌺🌺🌺
      🪻🪻🪻🪻
      🌼🌼🌼
      🥀🥀
      💮
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۲۵
      درود داش جواد از گل آرایی در صفحه ممنونم
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۳۶
      تو که از مافوق نگاه خط افقت
      سیال هر گز به زمین نمی رود
      توکه از مافوق فرا دید نگاهت
      شب هم به نگاهت نمی رسد
      در نگاه دیگری انعطاف مرا
      ریزتراز چیزهای سطوح روی زمین کن
      ای برداشت نقش اساس من
      خط متمرکز همچنان می چرخد
      به گمانت شب نطفه ی همین دایره شده است
      شب فراتر از تعیبن شده مرز بی مرور توشده است
      ای اساس سه رکن شعر من
      ای طنز رویکرد طولانی افق امر مافوق من
      کجای معیار شعرت ریخته است به هم
      بگو کدام قاعده سربه سر
      آیین شعرت را به تمسخر گرفت
      مرا به چند زبانی در بازی قواعد مبر
      گاهی تقطیع می شوم از نگاهی که کاشته ای
      باران نباریده می خواهی بی حجم نگاهت سبز شود
      لیز خورده اماز بالای تپه شعرت
      درهم تنیده استخوانم شکست
      آهم در سه رکن شعرت شکست
      هرگز قابل اثبات وانکار نیستی
      حد وسیع سرانگشت
      معیار ناچار نقطه های خط دایره ای
      مرا به چند درجه بودن دایره شعرت مبر
      گاهی مساحت مرا با طول خود یکی می کند
      هر چند پی واژه شعرت
      من عرض هیچ چیز نباشم
      درود اساتید محترم شعر ناب نمی دانم چرا شعر رافرستادم سرهم شده است واین اصلاحیه آن است سپاس از دوستان
      نرگس زند (آرامش)
      نرگس زند (آرامش)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۲
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۶
      🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️
      محمد اکرمی (خسرو)
      محمد اکرمی (خسرو)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۰
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      علی نظری سرمازه
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۱
      درود استاد
      فکر کنم
      عرض منو و طول شما
      مساحت مستطیلی شده بر قامت شعرت
      شعری که بازی با واژه هایش زیباست
      خندانک خندانک
      خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۲۶
      درود بانو زند ممنونم از گلآرایی در صفحه
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۳۸
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۳۷
      درود استاد حاجی پور ممنونم
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عباس ترکاشوند
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۰۷
      درود جناب آزاد بخت
      زیبا خندانک خندانک
      نرگس زند (آرامش)
      نرگس زند (آرامش)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۲
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸
      خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۱
      درود جناب ترکاشوند ممنونم
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷
      🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۳۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      نرگس زند (آرامش)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۴
      باران نباریده می خواهی بی حجم نگاهت سبز شود خندانک خندانک خندانک درود وعرض ارادت خدمت جناب استاد ازادبخت گرامی وفهیم خندانک
      بسیار زیبا ودلنشین بود خندانک خندانک
      در پناه خداوند شاد باشید خندانک
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸
      خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۸
      سپاس استاد انصاری
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۹
      درود بانو زند ادیب گرامی ممنونم
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۲۸
      درود استاد انصاری ممنونم ازگل آرایی درصفحه
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۳۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸
      درود تان باد استاد گرانقدر

      بسیارزیبا بود

      خندانک خندانک خندانک
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷
      🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۸
      درود استاد انصاری ممنونم
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۳۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      فاطمه بهرامی
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۳۳
      درود بر شما
      خندانک خندانک خندانک
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۷
      درود بانو بهرامی ممنونم
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      رحیم فخوری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۰۸
      درودها استاد جان بسیار قابل احترام و بسیار ارجمندسرودید
      درودها استاد آزادبخت عزیز! شعر درون گرایتان متفکرانه نگاشته شده عزیزم خندانک خندانک
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷
      ۰🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۹
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۶
      درود استاد فخوری ممنونم
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۳۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      رحیم فخوری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۰۸
      تقدیم با احترام خدمتآزادبخت عزیز
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۹
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۵
      درود استاد فخوری پدر گرامی
      هر چه خوبی ومهربان تقدیم شما استادگرامی
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۵
      درودبرشما استاد عزیزم محمد رضا جان عزیزم بسیار زیبا و عالی بود لذت بردم احسن برشما پرمفهوم بود احسنت برشما لذت بردم احسن برشما پرمفهوم بود احسنت خداقوت عزیزدلم دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم قلمتان همیشه سبز ونویسا باشدعزیزدل دوستتتتتتتتتتتتتتتدارم 🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      🌺🌺🌺🌺🌺
      🪻🪻🪻🪻
      🌼🌼🌼
      🥀🥀
      💮
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۸
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۹
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۳
      درود برادر گلم جناب کاظمی ادیب ممنونم
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۶
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲
      درودتان استاد ازاد بخت شاعر گرامی🙏🌷🌷🍂

      هنرمندی زیبا و دلنشین شما را با جان و دل خواندم،بسیار خوش خرام،زرین،وزین،افرینها،بتابید بر هنر و ادبیات ایران زمین🌟👏🙏🍂🌻🌾💮🌼🍃🪴🌺🔥🍀🌸💐🤞🌲🌷🏞️🌠🏜️🥀🌿🌛💫✨🌹🧿
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۹
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۲
      درود استاد دکتر مدهو ش ممنونم
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      احمد نیازی (صابر)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۳
      صفحه سفید دفتر با قلمتان مزین شد
      عالی
      روحتان متعالی
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۹
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۱
      درود جناب نیازی ممنونم
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد اکرمی (خسرو)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۱
      درود جناب آزادبخت
      خندانک خندانک خندانک
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۹
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۰
      درود جناب اکرمی ممنونم
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۸
      درود
      چه تصاویر در هم تنیده ای!؟
      که درک آنی ام را از شعر سخت می کند
      خندانک خندانک
      خندانک
      باز هم فوق سنگین
      هذلولی ذهنم تاب برداشت خندانک خندانک خندانک

      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۹
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۰
      دذود استاد نظری درهم تنیده منتظرتم با دست پر بیا
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      زهره دهقانی ( شادی)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۲
      سلام و درود استاد آزادبخت بزرگوار
      زیبا و خاص قلم زدید....👌👌👌
      درودها...💐💐💐
      🌸🌸🌸
      در پناه یزدان✨
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۳۰
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۹
      درود بانو شادی استاد گرامی ممنونم
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۱
      خندانک
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      فیروزه سمیعی
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۵
      درودتان باد جناب استاد آزاد بخت ادیب گرانقدر 🌞
      سپید فاخری و فرازمندی سروده اید زیبا 🌻🌹🌺🌷☘️
      گاهی تقطیع می شوم از نگاهی که کاشته ای باران نباریده خندانک
      زنده باد👏👏👏
      نویسا مانید وسبز وسرفراز
      ☘️🌹🌹🌹🌹🌹🌹☘️

      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۳۰
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۸
      درود بانو سمیعی ممنونم
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۰
      درود مثلث
      مافوق را هم فوق سنگین سرودید
      خندانک خندانک
      خندانک
      افسانه پنام (مولد)
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۷
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۳۰
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۷
      درود صد درود برشما ممنونم
      راستی مافوق را چگونه ارزیابی کردید
      تفاوتشان بادیگراشعارم چیست؟
      اینقدر عسل وآبلیمو خوردم مثل فیل تو بدنم سپاس
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۱
      خندانک
      ارسال پاسخ
      افسانه پنام (مولد)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۵۶
      درود بر شما جناب آزادبخت بزرگوار
      ممنونم از شتراک این شعر
      برای فهم و درک بیشتر برخواهم گشت خندانک
      موفق ترباشید خندانک
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۴
      درود بانو پنام ممنونم
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۱
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محسن ابراهیمی اصل (غریب)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۹
      درود و عرض ادب جناب آزادبخت خندانک
      لذت می برم از اشعارتان همیشه خندانک خندانک
      امیدوارم حالتان بهتر شده باشد🙏🙏
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۲۰
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۴
      درود جناب ابراهیمی برادر گرامی ممنونم
      سپاس از اینکه جویای احوالم هستید بد نیستم
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۱۷
      سلام و درودها استاد آزادبخت بزرگوار خندانک
      زیبا و پر اندیشه سرودید👌👌👌

      مرا به چند درجه بودن دایره شعرت مبر
      گاهی مساحت مرا با طول خود یکی می کند
      هر چند پی واژه شعرت
      من عرض هیچ چیز نباشم

      خیلی زیباست
      چقدر پر احساس و عاطفه سرودید خندانک خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۲
      درود بانو خضری استاد گرامی ممنونم
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۵
      خندانک خندانک خندانک
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۱
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۷
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      نیلوفر تیر
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۵۰
      درود بر شما جناب آزادبخت خندانک شعر زیبایی بود گرامی خندانک
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۵
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۹
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۲
      درود بانو تیر ممنونم
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۵
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۲
      خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۵
      درود بانو پنام ممنونم از گل آرایی در صفحه
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۵
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۰۵
      درودبانو خضری ادیب گرامی ممنونم از گلآرایی در صفحه
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۵
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۲۶
      درود استاد
      یافتم
      تاثیرات عسل و آبلیمو
      شاعر را شاعر تر می کند
      دیروز تا حالا داری عسل انگیز تراوش می کنی خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۲۱
      درود استاد تاثیر بالایی دارد از دیشب تاحالا یک سطر هم نگفتم
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۵
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۲
      خندانک
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۵۹
      درود تان باد گرانقدر
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۶
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۲۰
      درود استاد ممنونم
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۶
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۱۳
      درود بانو خضری ممنونم از گل آرایی در صفحه
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۱۲
      درود استاد استکی ممنونم
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱
      💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
      ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
      🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
      🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
      🌺🌺🌺🌺🌺🌷
      🍀☘️🌱🌹💐
      🌿🌿🌿🍁
      🪴🪴🪴
      🏵🏵
      💟
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سعید ابول مشدی
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۲۵
      درود بر شما. زیبا بود🙏🙏🙏👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۴۴
      درود جناب ابول مشدی ممنونم
      ارسال پاسخ
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۳
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹
      خندانک خندانک
      علی نظری سرمازه
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۰
      درود استاد
      شعر بداهه ای که دیشب برای مسابقه گذاشتی
      چیز دیگه ای میگه
      میگه گفتی خوب هم گفتی خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۳
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱
      💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
      ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
      🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
      🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
      🌺🌺🌺🌺🌺🌷
      🍀☘️🌱🌹💐
      🌿🌿🌿🍁
      🪴🪴🪴
      🏵🏵
      💟
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۵۶
      درود جناب جواد کاظمی نیک برادر ارجمندم دوستت دارم
      ممنونم از گل آرایی در صفحه
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۴۴
      درود استاد نظری شعر شاعر مرده راهم برای مسابقه گذاشتم برو بخوانش
      آوا     صیاد
      آوا صیاد
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۴۳
      خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      جواد کاظمی نیک
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
      🌺🌺🌺🌺🌺
      🪻🪻🪻🪻
      🌼🌼🌼
      🥀🥀
      💮💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵
      🩵💙💙💙
      💙💙💙
      🩵🩵
      💙
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۰۷
      درود استاد محمدی ممنونم که آمدی خداشاهد است همیشه طرف شعرتان بوده ام وهم طرف نقدتان وهم طرف وبلاگهای آموزشی تان
      سپاس که آمدید
      سپاس دل ما هم به وجود شما اساتید گرانمهر گرم است
      سپاس
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      جواد کاظمی نیک
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱
      💐💐🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐
      ❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
      🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
      🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
      🌺🌺🌺🌺🌺🌷
      🍀☘️🌱🌹💐
      🌿🌿🌿🍁
      🪴🪴🪴
      🏵🏵
      💟
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
      خندانک خوش آمدید خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۵۵
      درودبانو عجم استاد گرانمهر وگرامی ممنونم از گل آرایی درصفحه حقیر
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۵۱
      درود بانو شاهزاده خانم ادیب ممنونم
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      نرگس زند (آرامش)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۴۹
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک تقدیم به استاد استقلالی ...
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۵۸
      درود بانو زند ادیب
      می دانی پسرتان من یاد کودکی خودم می اندازد
      دوستش دارم خیلی شبیه هم هستیم در کودکی
      نرگس زند (آرامش)
      نرگس زند (آرامش)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۱۵
      درود بر شما خندانک
      خیلی جالبه..
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۸:۵۹
      درود خداوند حغظش کند امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشد
      نرگس زند (آرامش)
      نرگس زند (آرامش)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۱۵
      ممنونم خداوند تمام فرزندان رو برای والدین حفظ وعاقبت بخیر بگرداند امین خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۳۲
      درود بیکران استاد
      عکس خودتان را گذاشتید!؟
      خندانک خندانک
      خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۵۷
      درود استاد نظری نه
      این هم از ادیبان جهان است
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۱۷
      درود استاد نظری
      پروفایل مربوط به والت ویتمن شاعرمدرن وروزنامه نگار آمریکایی ...مادر هلندی پدر تبار انگلیسی....
      پدید آورندشعر آزاد آمریکاست
      در واقع نقطه عطف در تاریخ ادبیات آمریکاست
      تاریخ تولد1819نیویورک
      تاریخ فوت 1892نیوجرسی آمریکا
      برادر جورج واشنگتن ویتمن ریس جمهور سابق آمریکا وتوماس جفرسون ویتمن وجسی ویتمن می باشد
      برگ های علف از مهمترین کتابهای اوست
      ای کاپیتان وکاپیتان من
      ای آنکه اکنون مرادر دست داری
      از جمله کتابهای دیگر اوست
      سپاس
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
      خندانک خندانک خندانک
      آذردخت شرقی(آذر دخت)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۵۶
      سلام و عرض ادب جناب آزاد بخت
      درود بر شما
      قلمتان نویسا و تنتان سلامت
      سربلند باشید و سعادتمند خندانک خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۵۸
      درود بانو شرقی ممنونم
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱
      خندانک خندانک خندانک
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۱۶
      درود گرامی
      خوبید؟ خندانک خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ ۲۲:۱۸
      درود استادانصاری بهترم
      ممنونم استاد
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۲۸
      سلام
      استاد چرا عکس خودت را نمی گذاری!؟
      خندانک خندانک
      خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۱۰
      درود سپاس
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱
      خندانک خندانک خندانک
      علی نظری سرمازه
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۳۳
      فرمودید قسطی ببری بردی
      یاد طنز ...رویای قسطی... افتادم
      برگزیده جشنواره ی طنز شلمزار

      در کتابی به نام گل گاو زبان
      چاپ شده است
      دو بیت از آن تقدیم شما
      خندانک خندانک
      خندانک
      هوس کردم زنی قسطی بگیرم
      سحر یا سوسنی قسطی بگیرم
      ندارم تا لباسی سِت بگیرم
      فقط تک دامنی قسطی بگیرم
      ..... خندانک خندانک خندانک
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد گلی ایوری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۴۰
      درود بیکران
      ((ریزتراز چیزهای سطوح روی زمین کن
      ای برداشت نقش اساس من))
      حال هوایی دارد شعر زیبایتان
      در پناه حق باشید
      خندانک خندانک خندانک
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۱۱
      درود جناب ایوری ممنونم
      راضیه خضری
      راضیه خضری
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۳
      درود بانو استاد خضری ممنون از گل آرایی درصفحه
      محمد محمدنژاد(آشوب)
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۳۹
      درود بر شما خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۲۲
      درود جناب محمد نژاد ممنونم
      علی نظری سرمازه
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۴۴
      زمین کف، آسمان سقف اتاقم
      دعا کن مسکنی قسطی بگیرم
      خندانک خندانک
      خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۶
      درود استاد چه زیبا سرودید
      چندی است که می خواهم زبان طنز را وارد شعرم کنم که نمی توانم وفکر می کنم عاجز از آنم
      استاد احسنت بر شما برای این نعمت خدادادیت
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۵۰
      جراحی کرده ام شرم و حیا را
      بر آنم مدفنی قسطی بگیرم
      خندانک خندانک
      خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۱۷
      درود احسنت
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۳۴
      سلام استاد
      بعد ظهری یه خط خطی هایی کردم
      که ذیلاً براتون ارسال می کنم لطف کن ببین چیه و چی ازش در میاد؟
      نوست
      آزاده
      کهنه است
      خلاصه
      خودمم نمیدونم چیه!
      خندانک خندانک
      خندانک
      زحمت واکاویشو بکش ممنونم خندانک
      علی نظری سرمازه
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۳۹
      به نام خدا

      ...هی!...

      سر ِِ صدارتش را چرخاند
      به عمارت رَی
      با تخمک خربزک های که اصلاً
      نمی کنند قی
      فاتحه ی فتح الفتوح حماقتهایش را
      چه کسی پُر می کند از می!؟
      میانبُر همه ی بریدگیهای انسانیت
      را کرده اند هی!
      هی با تو اَم که توام با طمع ِ چاپلوسانه ات
      گدار را می زنی پی
      پیامد این همه هیاهوی بی حیایی ِ جناح های بی پر و بال
      افتاده است بر اَی
      ای که نداری خبر از
      کِی ، کو ، کجا ،کَی !؟
      تا بترسانی خود را
      از سرانجام ناخوشایند وی
      ویران شدم از شیطنت تراژدی اتصال تخمک هایی که کرده اند ری
      طی می کنم مسیر انحطاطم را
      با درشکه ای از سشوارهای « اوکی »
      تا به بهانه ی نفرین ندامتم گونه ی سرخ شده ات را
      با یال اسب رم کرده ام بکشم تی
      آهای با توام که مقصر ِ فرق بین هیجار جاریه هستی با هی
      خودت را برسان به خشت اول این پی...

      خندانک خندانک
      خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۲۰:۵۵
      درود در صفحه بانو سمیعی خواندم مبدع شده ای بگو چه نام دارد عاجزم ازجواب
      علی نظری سرمازه
      شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۰۱
      گفتم که نمیدونم
      شما باید راهنمایی بفرمائید
      خندانک خندانک
      خندانک
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۵۱
      درود استاد آزاد بخت عزیز
      آمدم به محفل شعرتان برای کسب فیض بیشتر
      خندانک خندانک خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۱۰
      درود استاد انصاری ممنونم
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۰۱:۵۳
      تقدیم به حضرت دوست
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۰۲:۱۱
      دروداستاد ممنونم
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۵
      می خواهم پاپس بکشم از دنیایی که ولگردان سوگند بر دیوار مسدود شده خود می خورند
      می خواهم پا پس بکشم از هرچه وضعیتهای توافق شده

      خیلی مجبورم پاپس بکشم از پایین رفته های خود که جز آه چیزی در برندارد
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۵
      آری برو واژه ها به همراه جای خدا
      بی آنکه از خانه خارج شوی
      جواد کاظمی نیک
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۷
      🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻🪻
      💙💙💙💙💙💙💙💙
      🩵🩵🩵🩵🩵🩵🩵
      💐💐💐💐💐💐
      🌼🌼🌼🌼
      💟💟💟
      ❤️❤️
      ❤️
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸
      با مهملات کودکانه به من حمله ور مشو مادام حدس باقصدت یکی می شود
      گاهی حماقت سر به سرت می گذارد
      در مبهم خود هرگز لیز مخور
      گاهی عذابت می دهد آنکس که تنهایی ترا به رخ خواهد کشید
      نرگس زند (آرامش)
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱
      خندانک خندانک خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲
      گاهی چشمهایم راخواهم بخشید تا بهانه ای برای کسی پیدا نشود
      یک علیل همیشه علیل خواهد بود
      هرچند پرستار ماهری داشته باشد
      رحیم فخوری
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷
      خندانک
      علی نظری سرمازه
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
      سلامی به مساحت دایره ی شعرت
      عرض ِ طول اندامم را به بعد سومت حجم آزاین کن
      خندانک خندانک
      خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۷
      چشمانم را سمباده بکش
      گاهی نقاش می خواهد من نابینای این نقش باشم
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰
      مرا به خرابات چشمت مبر
      چندین سال است مدفون شده این خراباتم
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۴۳
      اشعاری از وحشی بافقی
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۱
      حریص گن ابنای گوهر سنج
      گفت این کار ممکن نیست بی گنج
      بباید گنجی از گوهر گشادن
      گره از سیم قفل از زر گشادن
      بود برزر مدار کار عالم
      به زر آسان شود دشوارعالم
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۴
      اگر خواهی هنر را سخت بازو
      زر بی سنگ باید در ترازو
      بخلق و لطف خاطرها شود رام
      زر وسیم استدام مرد خودکام
      دوچیز آمد کمند هوشمندان
      کز آن بندند پای ارجمندان
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۶
      یکی جودی که بی منت دهد کام
      یکی خلقی که بی نفرت زند گام
      برو گر زین دودر ذاتت یکی نیست
      که دردستت کمند زیرکی نیست
      بگفتندش که ما صنعت شناسیم
      هنر را پایه و قیمت شناسیم
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۹
      توصنعت کن که زر خود بی شماراست
      به پیش ما هنر را اعتبار است
      هنرکمیاب باشد زر بسی هست
      هنرچیست کو با کم کسی هست
      هر آن گوهر که نایاب است کانش
      چوپیداشد بود نرخ گرانش
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۴۲
      بزر نرخ هنراست از هنر دور
      چه نیکو گفت آن استاد مشهور
      هر آن صنعت که برسنجی بمالی
      بهای گوهری باشد سفالی
      بگنج سیم وزر بنواختندش
      بشغل خویش راضی ساختندش
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۴۷
      بتعریف و بتحسین وبتعظیم
      باحسان و به انعام وزر وسیم
      بمزد تیشه سنج سخت بازو
      چه زر کردند گوهر در ترازو
      مگر ازبهر زر ماتیشه سنجیم
      زمیل طبع خود زینسان برنجیم
      محمد محمدنژاد(آشوب)
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۷
      پاینده باشید خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      محمدرضا آزادبخت
      دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۸
      درود جناب آشوب ممنونم
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0