سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
  • روز شوراها
20 شوال 1445
    Sunday 28 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      يکشنبه ۹ ارديبهشت

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      شناخت شیطان پرستان(فصل اول)
      ارسال شده توسط

      آرش غفاری درویش(منتظر)

      در تاریخ : يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ۱۸:۱۴
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۷۸۹ | نظرات : ۲۱

      شیطـان‌پرستـی به چه معنـاست؟
      شیطان پرستی به معنی پرستش شیطان به عنوان قدرتی فوق العاده قوی و بسیار قویتر و موثرتر از نیروهای خوب دنیوی همچون خدا است. در شیطان پرستی شیطان به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین،قدرتی به عنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد و این دنیایی راکه به عنوان دوزخ برشمرده می‌شود را قانونمند می‌کند. در شیطان پرستی، غیر ازاستفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق از نیروها و اجنه و روح های پلید و شیطانی نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌شود؛ و در نهایت معنای شیطانپرستی؛ پرستش قدرت پلیدی است.
      به طور کلی دو تعریف برای گروه‌های شیطان پرستی در نظر مسیحیان وجود دارد؛
      تعریف اول:هر گروهی که شیطان را (مشابه شیطان تعریف شده در دین مسیحیت که عاری از مفاهیم غیرطبیعی مربوط به پلیدی و زشتی است یا یکشیطان انتزاعی) به عنوان خدا قبول داشته باشد و آن را عبادت کند، که معمولاً از آنبه عنوان الهه سیاه نیز یاد می‌کنند و آن را منتسب به طبیعت "حقیقی" انسانمی‌نامند.
      تعریف دوم:گروه‌هایی که از دین مسیحیت تبعیت نکرده و یا عیسی را باخصوصیاتی که در دین مسیح تعریف شده است قبول ندارند. این تعریف معمولاً توسط بنیادگرایان مسیحی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر مبنای این تعریف بسیاری ازگروه‌ها را شیطان پرست می‌نامند
      هـدف تحقیـق:
      هدف از این تحقیق شناساندن انواع شیطان پرستی و گروه‌ها، سنبل‌ها،اعتقادات ، اعمال و نحوه ورود آن به ایران می‌باشد.
      شـرح واژه هـا و اصطلاحـات:
      مسیحیان جودو :عرفان مسیحیت یهودی، کابالا ( فرقه ای با تلفیق ادیان یهودیت ومسیحیت البته با تحریفات فراوان).
      داسنی :پیروان فرقه باستانی ایزدی که بعدها به یزیدیان معروف شدند.
      ملک طاووس :شیطان در فرقه یزیدیه با این نامیاد می شود.
      پنتاگرام :ستاره پنج پر که از مهمترین و قدرتمندترین وماندگارترین سمبل ها در تاریخ بشر است.
      زقوم :درختی در جهنم با میوه ای بسیارتلخ که جهنمیان از آن می خورند
       
      تاریخچـه شیطـان پرستــی:
      شاید عده ای شیطان پرستی را آئینی مدرن و نهایتا مربوط به قرن ۱۶ - ۱۵میلادی بدانند اما واقعیت چیز دیگریست. شاید بتوان تاریخچه شیطان پرستی را به قرون اولیه پیدایش آدمی نسبت داد. البته شواهد به دست آمده این حرف را تصدیق می‌کند که شیطان پرستی در نواحی امریکای لاتین، امریکای جنوبی و افریقای مرکزی به قرن ها قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و قبایلی که آثاری از آنها باقی مانده است این احادیث راتصدیق می‌کنند. در اکتشافات به دست آمده در امریکای جنوبی یکی از قبایل این قاره که اعتقاد بسیاری به خوب و بد داشتند شیطان را پرستش می‌کردند و حتی قربانی هایی را ازانسان به شیطان هدیه می‌کردند که مکانهای انجام مراسم قربانی هنوز وجود دارد واجساد مومیایی به دست آمده و نوع کشته شدن ها نشانگر قربانی شدن این انسانها (که درآنها بیشتر زنان به چشم می‌خورند) است. در افریقای مرکزی و دردشت ها و کویرهای سوزان این قاره نیز در قبایلی که معروف ترین آن قبیله "اوکاچا" می‌باشد، شیطان به عنوان قدرت مطلق زمین و آسمان و پدید آورنده آن و خدای خشم و نفرت پرستش می‌شد وحتی قربانی هایی نیز در مواقع خاص به آن اهداء می‌شد. ذکر این نکته ضروری است که زمان قربانی کردن انسانها در برابر شیطان لحظه های خاصی بوده است.
      تاریخچه شیطان پرستی به سالهای بسیار دور بر می‌گردد که بعدها این آئین و سنت به صورتهای دیگر نمود پیدا کرد که چیزهایی از گذشته چه با تحریف و چه بدون تحریف دست به دست در حال عبور همراه با زمان است. البته شیطان پرستی در زمان پیدایش زبان و خطو زمان مادها، سومریان، بابلیان و ... نیز ادامه داشت تا در قرون ۱۴ و -۱۵ میلادی شیطان پرستی نوین به وجود آمد.

      مبـدا شیطـان پرستــی:
      مبدا شیطانپرستی قدیمی: همانطور که گفته شد به قرون اولیه آدمی بر می گردد. در زمانهای قدیم انسانها در برابر هر چیزی که قدرت مقابله با آن را نداشتند و از درک آن عاجز بودند،تسلیم می‌شدند و سجده می‌کردند. شیطان پرستی قدیمی بر اساس سنت هـای خداپرستــی وشیطان پرستی واقع نشده است و نمی‌تواند اینگونه باشد لذا آنها برای اینکه در مقابل قدرتی بزرگ سجده کنند و مسلما این قدرت در شب از عظمت مخصوصی برخوردار بوده است به ستایش و پرستش موجودی فوق طبیعی و دهشتناک که قدرت فوق العاده ای دارد می‌ پرداختندکه مبدا شیطان پرستی قدیمی را به وجود آورد.
       
       
      مبدا شیطان پرستی جدید؛جواب این سوال که آیا واقعا در ابتدا شیطان پرستی وجود داشته است یا در ابتدا جادوگری وجودداشته است، معلوم نیست؛ اما عنوانی که مسلما قدرت بیشتری دارد این است که جادوگری ابتدا وجود داشته و سپس شیطان پرستی نوین از آن شکل گرفته است. شیطان پرستی جدید راپاره ای از انگلیسیان که گفته می‌شود از نجیب زادگان بوده اند به راه انداخته اندبرای اینکه از قدرت شیطان و قدرت تاریکی بهره ببرند. در حقیقت شیطان پرستی نوین در انگلستان و در حدود قرون ۱۵-۱۶میلادی به وجود آمد. البته تغییرات بسیاری نسبت به شیطان پرستی قدیمی و قرون وسطایی داشت؛ اما به هر حال استفاده از قدرت شیطان همچنان باقی مانده است و این چیزیست که نمی‌توان خط بطلانی بر روی آن کشید.
      2013/07/27 آرش غفاری درویش

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۱۹۳۷ در تاریخ يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ۱۸:۱۴ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0