سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      حضرت مادر

      شعری از

      رضا رضوی تخلص (دود)

      از دفتر غزلیات نوع شعر مسمط

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۳۸ شماره ثبت ۹۹۷۱۷
        بازدید : ۳۵۷   |    نظرات : ۴۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر رضا رضوی تخلص (دود)
      آخرین اشعار ناب رضا رضوی تخلص (دود)

      ای قدمت پا قدمش در فشان
      معجزه عشق خدای جهان
      مایه فخری تو به افلاکیان 
      مرحمتی ، مرحمت بیکران
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      عشق به ایثار تو سامان گرفت
      خشت و گل خانه ز تو جان گرفت
      دست تو چون دست به دامان گرفت
      از نفس پاک تو باران گرفت
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      دامن تو عرصه مردانگی
      سایه مهرت ببرد تیرگی
      غم نتواند که کند خیرگی
      مهر تو بر غم چو کند چیرگی
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      بوی گل از بوی تو خوشبو شده
      دست گلاب از نفست رو شده
      اخم تو گر یک خم ابرو شده 
      بر دل من اخم تو چاقو شده
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      عشق تو سرمایه ایمان من
      جان منی ، جان منی ، جان من
      دست دعای تو نگهبان من
      کاش شوی باز تو مهمان من
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      زیر قدم های تو باغ بهشت
      عشق تو را کس نتواند نوشت
      پاکی و دور از تو بود هر چه زشت
      عصمت کبرای معطر سرشت
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      مایه تسکین و قرار دلی
      مهر تو اندازه ندارد ولی
      ذره ای از مهر خدای جلی
      مهر خدا در تو شده منجلی
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      اوج تمنای منی مادرم
      سایه مهر تو بود بر سرم
      مادر من ای همه ی باورم
      کم نشود لطف شما از سرم
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      گرمی بازار به هر خانه ای
      مرهم درد دل دیوانه ای
      شمع فروزنده کاشانه ای
      موی پریشان مرا شانه ای
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      عشق تو با جان من آمیخته
      عشق به پیمانه جان ریخته
      جور فلک با الکش بیخته
      عمر الک کرده و آویخته
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      مادری و عاطفه مادری
      بار غمم تا به کجا می بری
      تا به ابد بر سر من سروری
      کم نشود سایه تو از سری
      حضرت مادر ، ملک مهربان
      ۱۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      مهرداد عزیزیان
      پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۴۷
      درود بر شما🌺🌺🌺
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۲۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۵


      سلام و درود جناب عزیزیان عزیز
      ممنون از نگاه پر مهرتان
      پاینده باشید و سلامت
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۱۴
      درود بزرگوار
      بسیار زیبا و دلنشین بود
      در وصف مادر خندانک
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۲۹
      سلام و درود جنا استکی بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۱۷
      (مُسَمَّط ):
      به نوعی از قصیده یا اشعاری گفته می‌شود که شاعر بنای آن را بر چند مصراع هم‌قافیه بنهد و مصراع آخر را بر قافیه‌ای دیگر قرار دهد.

      هر بخش از مسمط را یک رشته می‌گویند. قافیهٔ رشته‌ها متفاوت است و در هر رشته، همهٔ مصراع‌ها بجز مصراع آخر هم‌قافیه است. در مسمط، مصراع آخرِ هر رشته را بند می‌گویند. بندها هم‌قافیه و حلقهٔ اتصال همهٔ رشته‌ها به یکدیگر است.

      بنیان‌گذار این قالب منوچهری دامغانی، شاعر قرن پنجم، است، که همهٔ مسمطات وی مسدس‌اند. ناصرخسرو، شیخ بهایی، قاآنی[۱] و ملک‌الشعرا بهار از دیگر شاعرانی هستند که در این قالب شعر سروده‌اند.

      مشهورترین مسمط فارسی را نیز منوچهری سروده‌است، که با بیت زیر آغاز می‌گردد:

      خیزید و خز آرید که هنگام خزان است
      باد خنک از جانبِ خوارزم وزان است
      آن برگِ رزان بین که بر شاخِ رزان است
      گویی به‌مَثَلْ پیرهن رنگرزان است
      دهقان ز تعجب سرِ انگشت گزان است

      (کاندر چمن و باغ نه گُل ماند و نه گلنار)

      بنابراین، تکه‌شعر بالا یک «رشته» است و «کاندر چمن و باغ نه گُل ماند و نه گلنار»، بندِ آن به‌شمار می‌آید. علاوه بر مورد یادشده، مسمط همچنین به شعری اطلاق می‌شود که در آن، ابیات به چهار بخش هم‌وزن تقسیم می‌شوند که در سه بخش نخستین، سجع رعایت می‌شود (و در بخش چهارم قافیه می‌آید)، و این نوع را شعر مسجّع نیز گفته‌اند.

      در وجه تسمیهٔ مسمط گفته‌اند که از سمط گرفته شده که در عربی به‌معنای رشته (اسم) یا در رشته کشیدن مروارید (فعل) است. ازآن‌جاکه در قالب شعری، همهٔ بخش‌های یک شعر با بیت‌های مصراعی خاص دنبال می‌شوند که یا ازنظر قافیه مشابه و یگانه‌اند یا مصراع بعینه تکرار می‌شود، به‌این‌وسیله گویی رشته‌ای در میان آن‌ها کشیده شده‌باشد.

      انواع مسمط
      به مسمط‌هایی که بند و رشتهٔ مسمط آن‌ها مجموعهٔ سه مصراع باشد، مسمطِ مثلث (سه‌تایی) اطلاق می‌شود. همین‌طور، به چهارمصراعیِ مربع (چهارتایی)، به پنج‌مصراعی مخمس (پنج‌تایی)، به شش‌تایی مسدس، و به هشت‌تایی مثمن می‌گویند، که درمیان همهٔ این موارد، مسدس از همه رایج‌تر است.

      مسمط مثلث
      نمونهٔ مسمط مثلث سرودهٔ ناصرخسرو

      ای گنبد زنگارگون ای پرجنون پرفنون
      هم تو شریف و هم تو دون هم گمره و هم رهنمون
      (دریای سبز سرنگون پر گوهر بی منتهی)

      انوار و ظلمت را مکان بر جای و دائم تازنان
      ای مادر نامهربان هم سالخورده هم جوان
      (گویا ولیکن بی زبان جویا ولیکن بی‌وفا)

      گه خاک چون دیبا کنی گه شاخ پر جوزا کنی
      گه خوی بد زیبا کنی از بادیه دریا کنی
      (گه سنگ چون مینا کنی وز نار بستانی ضیا)

      مُسَمَطْ تضمینی

      مُسَمَطْ تضمینی شیخ بهایی که با مصرع «تا کی به تمنای وصال تو یگانه» آغاز می‌شود، از مشهورترین مخمس‌های شعر فارسی است.

      ابیات آغازین این تضمین:

      تاکی به تمنای وصال تو یگانه
      اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه
      خواهد به سر آید، شب هجران تو یانه؟
      ای تیر غمت را دل عشاق نشانه
      (جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه)

      رفتم به در صومعهٔ عابد و زاهد
      دیدم همه را پیش رخت راکع و ساجد
      در میکده رهبانم و در صومعه عابد
      گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد
      (یعنی که تو را می‌طلبم خانه به خانه)

      مسمط مسدس

      نمونهٔ مسمط مسدس سرودهٔ منوچهری دامغانی:

      گویی بطّ سپید جامه به صابون زده‌ست
      کبکِ دری ساقِ پای در قدح خون زده‌ست
      بر گُلِ تر عندلیب، گنجِ فریدون زده‌ست
      لشکرِ چین در بهار، خیمه به هامون زده‌ست
      لاله سوی جویبار خرگه بیرون زده‌ست

      (خیمهٔ آن سبزگون خرگه این آتشین)

      باز مرا طبع شعر سخت به جوش آمده‌ست
      کم سخن عندلیب، دوش به گوش آمده‌ست
      از شَغَبِ مردمان لاله به جوش آمده‌ست
      زیر به بانگ آمده‌ست بم به خروش آمده‌ست
      نسترن مشکبوی، مشک‌فروش آمده‌ست

      (سیمش در گردن است، مشکش در آستین)
      تضمین بر غزل

      معمولاً دو مصراع آخر برخی از مسمط‌ها تضمینی از یک غزل مشهور است. مانند مسمط مسدس زیر از ملک‌الشعرا بهار که تضمینی بر غزل سعدی است.

      بخش آغازین مسدس سعدی:

      سعدیا چون تو کجا نادره گفتاری هست
      یا چو شیرین سخنت نخل شکرباری هست
      یا چو بستان و گلستان تو گلزاری هست
      هیچم ار نیست، تمنای توأم باری هست

      «مشنو ای‌دوست که غیراز تو مرا یاری هست
      یا شب و روز به جز فکر توأم کاری هست»

      لطف گفتار تو شد دام ره مرغ هوس
      به هوس بال زد وگشت گرفتار قفس
      پای‌بند تو ندارد سر دمسازی کس
      موسی این‌جا بنهد رخت به امید قبس

      «به کمند سر زلفت نه من افتادم و بس
      که به هر حلقهٔ زلف تو گرفتاری هست»

      مسمط نو

      مسمط نو دارای زبان، تکنیک و مضامین نو است که گاهی این مضامین اجتماعی هستند.

      در جریان‌های مانند مرکب حرکت، شاهد مسمط‌هایی با ساختاری متفاوت از مسمط سنتی هستیم. به‌طور مثال در مسمط‌هایی که در دههٔ هفتاد در اشعار شاعران غزل پست مدرن می‌خوانیم همان قواعد کلاسیک برقرار است، اما فقط با مضامین، تکنیک‌ها و زبانی تازه روبرو هستیم. اما در جریان مرکب حرکت شاهد اشعاری هستیم که از لحاظ قافیه و حتی وزن به ساختار کلاسیک مسمط پایبند نیستند.


      منابع:


      ۱-«مسمطات». گنجور.

      ۲-«مسمط». گنجور.

      ۳«مخمس». گنجور.

      ۴-«سعدی». گنجور.

      همایی، استاد جلال‌الدّین. فنون بلاغت و صناعات ادبی، جلد اوّل (صنایع لفظی بدیع و اقسام شعر فارسی)، چاپ سوم، انتشارات توس، تهران، ۱۳۶۴

      گرانپایه، بهروز: ادب: کارکرد ترجیع‌بند در شعر نو. در نشریهٔ: «نامهٔ فرهنگ»، تهران: زمستان ۱۳۶۹، شمارهٔ ۲، ص۸۰.

      جعفری آذرمانی، مریم. هفت، مجموعه هفت مسمط نو، انتشارات مجنون، ۱۳۸۷
      سیاوش اسفندیاری
      سیاوش اسفندیاری
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۲۳
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      آرمین پرهیزکار
      آرمین پرهیزکار
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۳۸
      درودها استاد راجی عزیز
      درس بسیار ارزشمند و آموزنده ای در قالب سبزی به اشتراک گذاشتی. سپاسگزارم ازت🙏🙏
      ارسال پاسخ
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۰
      خندانک خندانک
      پریسا مصلح
      پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۲۷
      درود برشما خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۱۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۵۹
      سلام و درود بانو
      ممنون از نگاه پر مهرتان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      آرمین پرهیزکار
      پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۴۲
      درودها استاد رضوی
      بسیار بسیار زیبا سرودید در مدح مادر(ملک مهربان)
      درود بر تمام مادران سرزمینم👌👌🌷🌹
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۱۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۰
      سلام و درود جناب پرهیزکار عزیز
      ممنون از نگاه پر مهرتان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      قربانعلی فتحی  (تختی)
      پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹
      هزاران درود
      بسیار بسیار عالی و
      زیباو جالب بود خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۱۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۱
      سلام و درود جناب فتحی عزیز
      ممنون از نگاه پر مهرتان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      بهرام معینی (داریان)
      پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷
      درود های فراوان جناب رضوی ادیب فرزانه وگرانقدر
      بسیار شیوا ودلنشین میهمان اثر زیبایتان در وصف مادر این الهه عشق بودم بهره مند شدم
      قلمتان مانا
      مسرور ومستدام
      در پناه حق
      🌷🌷🌷🌷
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۱۹
      خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۲
      سلام و درود جناب معینی بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      حمید غرب
      پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶
      بغایت زیبا جناب رضوی عزیز

      قافیه پردازی با مطلع فرشته ای بنام مادر ، کاری بس دشوار است که وظیفه را سنگینتر میکند و شما بخوبی از پس آن برآمده اید

      آفرینتان

      قلمتان زرین نگار و دولتتان برقرار
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۲۰
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۳
      سلام و درود جناب غرب عزیز و بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان
      پاینده باشید و سلامت
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد مهدی بخارائی
      پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۴۰
      بسیار زیبا و دلنشین خندانک
      شعری زیبا در مدح حضرت مادر ، ملک مهربان خندانک
      درود فراوان بر شما جناب رضوی گرامی و عزیز خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۲۰
      خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۴


      سلام و درود جناب بخارایی عزیز و بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان
      پاینده باشید و سلامت خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۱۹
      به به به
      سلام جناب رضوی گرانمهر
      بسیار بسیار بسیاز لذیذ و دلچسب بود
      زنده باد
      سایه ی پر مهر مادران سرزمینم مستدام خندانک
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۶


      سلام و درود جناب اسماعیلی عزیز و بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرت دوست عزیز
      پاینده باشید و سلامت
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
       موسی عباسی مقدم
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۱۲
      سلام رضوی گرانقدر بسیار زیبا وخوب نگاشته ای بزرگوار خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۱
      سلام و درود جناب عباس مقدم بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ابراهیم حاج محمدی
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۱۳
      خندانک درود بر حضرت دوست . شاداب باشید خندانک خندانک خندانک
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۱
      سلام و درود جناب حاج محمدی بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      علی کلان
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۱۵
      درود بر شما گرامی . خندانک خندانک خندانک خندانک
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۲
      سلام و درود جناب کلان بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مجید آبسالان
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۱
      درود برشما شاعر ادیب و گرانقدر
      بسیار زیبا و دلنشین عالی بود بزرگوار
      قلم‌زرینتون همیشه رقصان
      خندانک خندانک
      خندانک
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۲
      سلام و درود جناب آبسالان بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عرشیا خوشرو
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۱۹
      درودها
      🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۳
      سلام و درود جناب خوشرو بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مجتبی شهنی
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۲۰:۴۲
      درود فراوان
      شاعر بزرگوار
      بسیار زیبا و عالی بود
      لذت بردم
      قلمتان توانا✏
      زندگیتان پایدار
      🌹🌹🌹🌹
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۳
      سلام و درود جناب شهنی بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سیاوش اسفندیاری
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۲۴
      درود بر اندیشه نابتان خندانک
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۴
      سلام و درود جناب اسفندیاری بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد توکلی
      جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۵۶
      درود استاد.

      ونیز بر رسول مهربانی، حضرت مادر
      خندانک خندانک خندانک
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۴
      سلام و درود جناب توکلی بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمدحسين ايراندوست (نشاط)
      شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۳۵
      سلام ها. ..
      درود ها. ...

      احسنت
      خندانک
      رضا رضوی تخلص (دود)
      رضا رضوی تخلص (دود)
      يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۸
      سلام و درود
      ممنون از نگاه پر مهرتان جناب ایراندوست عزیز
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا رضوی تخلص (دود)
      پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۴۲

      سلام و درود جناب خوش بین بزرگوار
      ممنون از نگاه پر مهرتان
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱
      سلام و درودها خندانک خندانک خندانک
      بسیار بسیار زیبا خندانک خندانک خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0