سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

تبلیغات متنی

♪♫ صدای شاعران ♪♫

تقویم روز

شنبه 29 خرداد 1400
  • درگذشت دكتر علي شريعتي، 1356 هـ ش
10 ذو القعدة 1442
    Saturday 19 Jun 2021

      پر نشاط ترین اشعار

      کانال رسمی شعرناب

      بار پروردگارا، دلهاي ما را به باطل ميل مده پس از آنکه به حق هدايت فرمودي و به ما از لطف خود رحمتي عطا فرما، که تويي بسيار بخشنده (بي‌منّت). آل عمران آیه ۸

      شنبه ۲۹ خرداد

      من و تو

      شعری از

      محمد خوش بین

      از دفتر من عشق را خوردم نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۴۵ شماره ثبت ۹۷۲۳۶
        بازدید : ۲۳۱   |    نظرات : ۱۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمد خوش بین

      من برای تو ...
      تو برای من ...
           عشق ما به هم ...
      ضربان قلب من از تو است
      ضربان قلب تو از من است
      کوبه ها ی نبض تو از من است
       نفسهایم از نفس تو  است
      ما همان هم است 
      از من و تو است
      ما برای هم این همان عشق است
      عاشقی همان سوزش عشق است
       این عشق من و تو چقدر زیباست...
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      سلمان مولایی
      دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ۰۵:۵۸
      سلام

      و

      ۶۳ واژه
      ۱۲ سطر
      ۹ فعل
      من ۷ بار
      تو ۷ بار
      است ۹ بار
      ما ۳ بار
      هم ۳ بار
      همان ۲ بار
      عشق ۴ بار
      از ۵ بار
      ضربان ۲ بار
      نفس ۲ بار
      قلب ۲ بار
      برای ۳ بار
      واژه های غیر تکراری ۵ عدد
      ( کوبه ، نبض ،سوزش ، چقدر ، زیبا )

      اگر دیگر بار ایرادی بر نقد مبتنی بر آمار وارد نیاید
      و من در آوردی خوانده نشود دقیقاً مبتنی بر این نوع
      از نقد دلیل قاطعی برای نوشته ی استاد استکی نازنین
      می توان به عینه دید و هم شاعر گرامی و هم مخاطبان
      با دیدن آمار حتی بدون شرح به کلیت ماجرا و دلیل
      عدم توفیق شعر خواهند رسید .
      اگر بخواهیم تعداد تکرار ها را یک بار در نظر بگیریم
      در واقع این شعر از ۱۷ واژه تشکیل شده است یعنی
      نهایتاً در دو سطر و خلاص .
      پس در حال حاضر برای شاعر بسیار نجیب و بزرگوار
      این شعر هیچ پیشنهادی به جز خواندن ، خواندن و
      باز هم خواندن اشعار بزرگان شعر ( چه در فضای مجازی
      و چه حقیقی ) نمی توانم داشته باشم و این که
      برای رسیدن به شعر تنها نوشتن از احساس کفایت
      نمی کند بلکه نحوه ی نشان دادن آن احساس است
      که به کار می آید و به شعر منتهی می شود ،
      آن هم به گونه ای که دیگران ندیده باشند یعنی
      این که گرفتن عکس از احساس حاصل از عشق
      یا لذت دیدن یک گل سرخ به شعر منتهی نمی شود
      چرا که دقیقاً توصیف آن است بلکه گرفتن عکس
      از زاویه ای که دیگران نمی توان ببینند و یا کشیدن
      طرح و نقشی دیگرگون از آن است که به شعر
      خواهد رسد ، طرح و نقشی که علاوه بر نمایش آن
      احساس برای مخاطب ، بتواند او را به تجربه ی
      مستقیم شاعر از ادراک آن حس نیز وارد کند و
      حتی بدون نیاز به دیدن چنین منظره ای بتواند
      به درکی متناسب از آن برسد اما همه ی این ها
      به آن شرط است که زاویه ی جدید دید ارائه شده
      گل را نشان بدهد نه انگشت عکاس و آسفالت را ...
      می دانم در حال حاضر این مباحث برای شاعر عزیز
      زیادی است و سودی برای اش ندارد اما برای آشنایی
      و نیز داشتن انگیزه برای خواندن به توان هزار بد
      نیست و فعلا بهترین کار همان خواندن و در کنار آن
      خواستن و پرسیدن و تمرین کردن است .

      نکته ی آخر اما ؛
      این شاعر نازنین کسی ست که درست اتفاقی شبیه
      به ماجرای کذایی سارق ادبی مسدود را تجربه نمود ولی
      با فروتنی و صبوری و قبول اشتباه خویش در طرز
      ارائه ی مطلب ، به جای ایجاد حواشی بی دلیل حداقل
      من یکی و مطمئنا جناب استکی را به رساندن هر گونه
      مددی به خویش در راه پیشرفت و رسیدن به ادراکی
      صحیح از زیبایی شناسی ترغیب و تشویق نمود و این
      نمونه ی کسی ست که بدون غرض و صرفاً به دلیل
      ادراک حسی اقدام به نوشتن شعری هر چند با کلمات
      تکراری نموده است درست حرفی که جناب خوش بین
      با معرفت گفتند و اعلام داشتند که به دلیل تخت تاثیر
      قرار گرفتن از آهنگ و شعری خاص آن شعر در ذهن
      و قلم اش تکرار شده است .

      سپاس های بسیار از محمد خوش بین بابت دانایی
      ذاتی بسیارش و آگاهی ها ی اش که منجر به
      اعمال آداب درست در تعامل با جمع شده است ...
      محمد خوش بین
      محمد خوش بین
      دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ۰۸:۳۲
      سپاسگزارم استاد مولایی
      ممنون از راهنماییهای خوب شما خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۳۹
      درود بزرگوار
      دلنوشته بسیار زیبا و دلنشین بود
      جسارتا برای شعر شدن به عنصر خیال توسط آرایه های ادبی نیاز دارد
      اگر جای شما بودم نقد های ارزشمند استاتید را می خواندم و می آموختم خندانک
      محمد خوش بین
      محمد خوش بین
      شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ۱۷:۵۳
      ممنونم استاد بزرگوار
      اگه بیشتر راهنمایی کنید خوشحال میشم❤❤❤
      ارسال پاسخ
      سید محمدرضا لاهیجی
      دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ۱۲:۵۸
      ...
      محمد خوش بین
      محمد خوش بین
      دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ۱۵:۰۴
      ممنون و سپاس از راهنمایی های بارزش شما خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      پریسا مصلح
      شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ۱۱:۵۷
      خندانک خندانک خندانک
      محمد خوش بین
      محمد خوش بین
      شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ۱۳:۴۸
      سپاسگزارم❤❤❤
      ارسال پاسخ
      مجتبی شهنی
      شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ۲۰:۴۸
      درود فراوان بر جناب خوش بین بزرگوار
      بسیار
      عالی.
      بود خندانک
      مجتبی شهنی
      شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ۲۰:۴۹
      🌹🌹🌹
      محمد خوش بین
      دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ۰۸:۳۰
      سپاسگزارم استادمولایی خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      طوبی آهنگران
      دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۱۱
      خندانک
      محمد خوش بین
      يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰
      ممنون خندانک خندانک خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقدو تحلیل شعر شاعران سایت

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

      حمایت از شعرناب

      شعرناب

      با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0