سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        حقیقت را مثال چشم یوسف خواب میبینم

        شعری از

        شیما عجاج

        از دفتر به هیچ کس نگو... نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۳۲ شماره ثبت ۹۶۷۷۳
          بازدید : ۲۸۰   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر شیما عجاج

        تو را ای سرو شیرینم چرا بی تاب می بینم
        دو چشم روشنت را پرتو مهتاب می بینم 
        تو را میبینم از راهی خرامان باز می ایی
        ولی افسوس این دم را فقط در خواب می بینم
        به دور از چشم مستت سرو خندانم ببین اکنون
        که این دل چاک چاک و این جگر خوناب می بینم
        در این زندان بی روزن که دنیایش همی خوانند
        از مشرق زمین تا مغربش مرداب می بینم
        به چشمت عشق گر دیدی سلامی هم رسان از ما
        چرا ؟ چون عشق را در این مکان نایاب می بینم
        در این شهری که گورستان به نامش خوانده ام روزی
        نه یک فانوس میبینم نه یک شبتاب می بینم
        به مسجد تا روم تقلید شیطان را ز خود رانم
        ز ره مانم که شیطان در بر محراب می بینم
        کنم عزم سفر از این دیار خفته ی خاموش 
        ره بسته ست و خود را طعمه ی گرداب می بینم
        تو ای شاعر که دنیا را سرایی ناب می خوانی 
        بگو آیا فقط من اینهمه ناباب می بینم؟
        خدایا کور گردانم زبان از لاف بردارم
        حقیقت را مثال چشم یوسف خواب می بینم
        گمان مسپار دریا را ز باران رحمتی باشد
        که کارون را ز اشک خویشتن پر آب می بینم
        سوالی پرسمت دنیا تو خون آشام سنگین دل
        بگو پس کی تو را از خون خود سیراب می بینم؟
         
        ۸
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0