سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 30 فروردين 1403
    10 شوال 1445
      Thursday 18 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۳۰ فروردين

        سفر به زادگاهم

        شعری از

        عنایت اله کرمی

        از دفتر پینوپروک (دفتراول) نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ۲۲:۵۳ شماره ثبت ۹۲۰۰۱
          بازدید : ۳۰۳   |    نظرات : ۳

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        کوتََه سفری به زادگاهم کردم            اسبابِ شرر به دل فراهم کردم
        با چشمِ دلم گذشته ها را دیدم            آن دلکده را غرقِ نگاهم کردم
        در کوچۀ خاطراتِ خود چرخیدم           یادی ز عزیزانِ چو ماهم کردم
        یک شاخه گل از باغ پدر برچیدم        این عایده را پشت و پناهم کردم
        یک مشت ز خاکِ حرمِ مادر را               داروی دل و توشۀ راهم کردم
        بارانِ گذشته بر سرم جاری شد        احساس سرور و گریه باهم کردم
        دلگیر ز رخسار وطن گردیدم            شرم از شرفِ روی سیاهم کردم
        بی رنگیِ آن خانۀ اجدادی  را               با جوهرِ دل به رنگِ آهم کردم
        در کنجِ هوای کودکی وارفتم          صرفِ نظر از وِجهه و جاهم کردم
        با پیروی از حِس رها از نخوت               هرکارِ نکو به دلبخواهم کردم
        مستانه ز اعماقِ وجودم خنده             برصورتم وکفش وکلاهم کردم
        وقتی که برون آمدم از آن رؤیا            تجدیدِ نظر به راه و چاهم کردم
        در دفترِ خاطرات از سر رفته           در چشم و دلِ زیاده خواهم کردم
        دیدم که نشد خرجِ اهداف بلند              عمری که تَبَه به اشتباهم کرد
        ۴
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        عباسعلی استکی(چشمه)
        يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۴۲
        درود استاد عزیز
        بسیار زیبا و خاطره انگیز بود
        آموزنده
        دستمریزاد خندانک
        شریف شریفیان
        يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ۲۱:۲۳
        درود استادم
        عالی سرودید عزیز
        خداوند رحمت کند عزیزان سفر کرده را خندانک خندانک
        بهروز ابراهیمیان
        سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۰۱:۲۰
        چقدرزیباوشیواسرودیدشاعرگرامی دستمریزاد خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0