جمعه ۹ آذر
طلب شعری از حمید غرب
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۴۳ شماره ثبت ۹۱۰۹۱
بازدید : ۲۹۹ | نظرات : ۹
|
|
برخیز که از خدا مرادی طلبیم
|
|
در وادی بیکرانه زادی طلبیم
|
کشتی به گِل و نشسته در خون دلیم
|
|
در بحر سرابِ دیده بادی طلبیم
|
دنیا همه بر صدارت غصه گذشت
|
|
با راندن غم خاطر شادی طلبیم
|
صحرای زمانه لاله زار شهداست
|
|
بر دشمنی کفر جهادی طلبیم
|
بیهوده سپردیم ره بیخبری
|
|
بر تارک جان علم و سوادی طلبیم
|
در پیچ و خم سیاه کین واماندیم
|
|
از قافلة عشق نمادی طلبیم
|
هرچندکه رفت ظلمها بر سر ما
|
|
از صاحب عدل حکم دادی طلبیم
|
همراهی اهرمن به جان می کردیم
|
|
جبران گنه ، پاک نهادی طلبیم
|
در دایرة قسمت ما بیش ،کم است
|
|
با کم نگذاریم و زیادی طلبیم
|
مهمان دل از پرده عیان می بیند
|
|
بذل نظری سوی عبادی طلبیم
|
مسکین زکرم نگین شاهان گیرد
|
|
دستی به سخاوت جوادی طلبیم
|
بخشند بهشت با دعای سحری
|
|
جنت ز پی روز معادی طلبیم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
موثر و آموزنده
دستمریزاد