شنبه ۳ آذر
سخن شعری از طوبی آهنگران
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۹:۰۲ شماره ثبت ۹۱۰۷۲
بازدید : ۴۴۰ | نظرات : ۹
|
آخرین اشعار ناب طوبی آهنگران
|
آرام باش ای عزیز و سخن آهسته گوی
دوری گزین از سخن ناشایست گوی
از روی هوس نگشا بنددهان
ازسم ولق دهان دور باش زآن بیهوده است
گفتار از سر اندیشه دان و نا شنیده مگوی
ز گناه بپر هیز و سخن به راستی گوی
گاه شود که آتش زند خرمن عمر، سخنی
سخن را به جایگاهی بزرگ دان و به زیان مگوی
به راستی سخن گوی که بنیاد خانه را می کند دروغ
آنچه ز دانش داری گوی محکم چو حجم دو کوی
راستی کن که از آن هنرنمایی توانی کرد
کیمیا بود هر سخنی از گوهر دانش
هر سخنی که لازم است در جای خود دریغ مدار
از گویش سبک بپر هیز و از فرمان عقل سخن گوی
آفت و هر دشمنی سخن بیهوده بود
خوش دلی دارد به کام آنکه شنیده و نگوی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اولا که مفهومی بسیار والا دارد وشاید نیم نگاهی به مبحث (هنر و سخن) از کتاب قابوس نامه یِ عنصر المعالی
اما چون اجازه نقد داده اید نقد که نه نظرم را با احترام و اختصار بعرض میرسانم
بانوی ارجمند، چه زیبا بود این مفهوم والا به سادگی و رسایی یک متن امروزی نوشته می شد و ذهنتان را در گیر وزن و قافیه نمی فرمودید چون واقعا از وزن و قافیه هم چندان بهره مند نیست
به نظر بنده یک متن ساده و صمیمی از یک شعر به ریخته به مراتب بهتر وبر تر است و ا صلا دلنوشته ها و متون ادبی بهترین راه برای ورود به دنیای شاعری است صفای گفتار و صمیمیت بیان تان و مفاهیم ارزنده ی آثار تان بر کسی پوشیده نیست اما اشکال کار در اینجاست که شما به خاطر نزدیک شدن به شعر ، مفاهیم زیبایتان را از یک متن ساده و زیبا و دور میکنید
اطاله ی کلام وابراز نظرم را به بزرگواری تان خواهید بخشید
با آرزوی بهترینها برای شما بانوی ارجمند