جمعه ۲ آذر
شاه قاجار شعری از شهاب قنبری
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ۲۳:۴۵ شماره ثبت ۹۰۴۶۶
بازدید : ۴۴۱ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب شهاب قنبری
|
تو اِی شاهِ قاجارِ قلبم
تنم هست ایرانِ کُلَّت
دلم نخجوان است و
شاید
هیرمندِ افغان
مبادا دهی اندک اندک ز جانم
مبند عهد آخال
مبندم به توپُ و تفنگ
بر درِ مجلس عشق
من ایرانِ سبزِ تو هستم
تو اِی شاه قاجار
عزیزت؟
خانِ کلیمی
من هستم!
ولی گوش کن،چشم بادام
بیا و مرا قهوه ای ده
از آن قهوه قاجاریِ چشم هایت
اَمان از همین چشم هایت
و مژگانت اما
سیه، میله یِ بندِ این چاهِ ژرف است
اَلا شاهِ قاجار
دلم باز برایِ همان حالتِ غربیِ نیم نگاهت
صدایی چو شهناز و تندر نوازد
هوا در پسِ یادِ رویت
بهاری است
و باران و باران و باران
اَلا شاهِ قاجار
فَرَنگَت شَوَم
بَر همین غربِ وحشی سفر کن
بیا عهدِ جانان نویسیم بَر قامتِ کوهِ اَلوند
تمامم شود تا اَبَد کشورت ،سرزمینت
ألا شاهِ قاجار
تو اَمّا بمان،حکم فرما،شه شهسوارم
وصالم!
که هر روز کنم مدحت
اِی شاهِ ویران گرِ من
اَلا أیُهال نیست دیگر کلامی
امان از همین چشم هایت
امان از همین چشم هایت
امان از همین چشم هایت
#سام_الفت
|
|
نقدها و نظرات
|
تشکر از نظذتون | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
متفاوت