امیر
همه اوجِ ماوراییِ پاکدامنی ات باعث شد
که میانِ متقیان ، سرآمد شوی و،
گردی تو امیر
همه بی چون وچرا تسلیم شدن ات ،
به محضرِخدا بود ، که باعث شد
میانِ دلهای مسلمان ، سرآمد شوی و،
گردی تو امیر
همه شُکوهِ عشق و بندگی ات به خدا ،
باعث شد
که یکی از چهارده گلِ زیبا بشوی
دومینِ آن رنگارنگ دسته گُل شوی و،
گردی تو امیر
همه رازِ گریه هایت را به چاه می گفتی
به همه رازداری ات ز ماوراء بود ،
که گشتی تو امیر
حکم امارتت ، از سوی خدا صادرشد
به آن " ماورایی حکم " بود ، که گشتی تو امیر
همه شادی ات
ازدیدنِ عدل بود علی
به ثبوتِ همه عدلهایت بود ، که گشتی تو امیر
همه لذت ات ، به آن چیزی بود ،
که با خدا نسبت داشت
همه نفرت ات ،
ز ناخدایی های لولیده دراین عالَم بود
ای سردارسپاه صبر و ایمان ، یا امیر
شیعه ی سپاه عشقت را یک نیم نگاه
بس است ، به لطفی که به آن اندازی
تا ابد متصف ام به افتخارِ نام ات ، یا امیر
بهمن بیدقی 99/4/4
بسیار زیبا و دلنشین بود
در مدح مولایمان حضرت علی (ع)
"افراغ اندیشه"
نسیمی از ملودی
که اندیشه شاعر را
با زبان قلم می نوازد
عیدتان مبارک