تا بهکی دلخوش به چندرغاز عنوان داشتن
تا کجا سرمست بودن، نام انسان داشتن
تا به کِی، در زیر یوغ این خرافات دروغ
افتخاری را ، اگر هم بود، پنهان داشتن
درد دارد، کشورت را، آنکه غارت می برد
روی پیشانی، چنین مُهر مسلمان داشتن
او، والضّالین خود را، تا فلسطین می کشد
بسکه دشوار ست،در دل شور لبنان داشتن
ما تمام روز سگدو می زنیم، از بهر هیچ!
او کنار جام روسش،،،جنس افغان داشتن
کو چراغی که روایش دِیر نه،در خانه است
پس کجای کار،می بایست وجدان داشتن؟
فقر دارد می کُشد، همسایه ی ما را خدا !!!
ما ولی دلخوش به عنوان مسلمان داشتن
تیر دارد می کشد،، هر استخوان آن یکی
کِی، کجا، جایی برای درد و درمان داشتن؟
عضو خود را می فروشد، بهر نان خانه و
آرزویش،.،زندگی،،، ای کاش پایان داشتن
"ابن سینا" را،، عرب ها، ادعایش کرده اند
یا خلیجی که،شریکی همچو خاقان داشتن
بحث 'مولانا' دلم را،سخت درد آورده است
چون که باید خو کند،بر اصل ترکان داشتن
گیرم آنکه، رودکی را، سهم گرجستانی کنی
"بوی جوی مولیان" را،از که پنهان داشتن؟
آری آری، سرزمین مادری، ویرانه شد
تا بهکی دلخوش براین عنوان ایران داشتن
جمع کن شاعر،دگر این شعر واینخودکاررا
کاش شعرت،ارزش یک وعده ی نان داشتن
✍️ علی سلطانی نژاد
زیباست
موفق باشید