درودها!
☘🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿☘🌿
نوبهارَست و هوا خوب، به دشت و دَمَنا
دامنِ دشت پر از لالۀ خونین کفَنا!
عطر، افشان شده با سازِ خدا می رقصند
سوسن و نسترن و رازقی و یاسَمنا!
سبز شد چهرۀ زیبای طبیعت از نو
بر دلم مانده ولی، حسرتِ باغ و چمََنا!
مثلِ چین، مثلِ کُره، مثلِ همه جای جهان
کرونا آمده افتاده به جانِ وطَنا!
دوستی گفت که ویروسِ کذایی و لعین
ظاهرا آمده از مُلکِ خَتا و خُتنا!
این وسط عدّه ای از مردمِ آگاه و فهیم
اکثراً صاحبِ یک خودروی همچون لگنا!
بی توجّه به چنین وضعِ خرابی، شده اند
عازمِ رشت و فسا، یا به خلیجِ عدَنا!
عدّه ای آدمِ بیکار در این وضعِ خراب
بی خیالند و سرِ کوچۀ خود، پرسه زنا!
کاشکی بر سرشان، مثلِ عقابی برسد
گشتِ ارشاد و بگیرد، بنِشاند به وَنا!
عدّه ای خانه نشینند و قرنطینه شدند
خانه هایی همه خلوتکدهء مرد و زَنا!
دائم از وحشتِ آلوده شدن بر کرونا
می زنند الکلِ طبّی به دهان و بدَنا!
توصیه آمده بسیار، مراقب باشیم
گر رعایت بکنیمَش، تو و امثالِ مَنا!
باش بهداشتی و خوب، حواست باشد
که نبادا بزنی دست، به چشم و دهَنا!
گر چه افرادِ زیادی کرونایی شده اند
در همه جای جهان، خسته و آزرده تنا!
این هیاهوی پر از فاجعه هم می گذرد
نکن این قدر تو هم، پاره به تن، پیرهنا!
#محمدعلی_سلیمانی_مقدم ۰۹-۰۱-۱۳۹۹
😊😋😊😋😊😋😊😋
پ.ن.
مشق شعری بود در محضر استاد بزرگوارم، جناب دکتر یحیی عطایی ارجمند و فاضل
امیدذکه شر این بلای آسمانی هر چه زودتر از سر مردم کم شود