سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    سیاهی

    شعری از

    رحمان حقدوست

    از دفتر دو نوع شعر آزاد

    ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۰۳:۴۴ شماره ثبت ۸۰۵۲۶
      بازدید : ۴۲۷   |    نظرات : ۶

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر رحمان حقدوست

    چنان غمگینم کآه بر نیاید از دل سنگینم
    چنان با درد اجینم که جامه بر تن سنگینم
    حجم اندوه فشارد بر جدار سینه ام
    زیر این بار سیاه است قلب سنگینم
    من که روزی نوای زندگی بودم همه رنگ
    چنان غمینم نیست نشان از دل رنگینم
    همه ز من رخت بربست گلهای لبخند
    امروز چنان پژمرد جانم، بر خاک جبینم
    وصف اندوه نیست در قلم، واژه نژند
    شب سیاه نیست سیه روزگارتر بینم
    گم کرده آهی گر برآید، دریغ یک دم
    فرو نگردانم جز دردی که فزون بینم
    چنین سیاهی نبود در باورم، حیرانم
    آنچه می‌دانم بالاتر از سیاهی میبینم
    پرده های سیه فام به دیوار احساس 
    پرده دار سینه را عزادارتر میبینم
    سرشک غم است بر چهره‌ی پر دردم
    سرشک اندوه می‌فشارد قلب حزینم
    همه گریان بر گونه ها سیل سرشک
    سیلاب خشم با سرشک خون میبینم
    ۳
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۲۴
    بسیار غمگین و زیبا بود خندانک خندانک
    رحمان حقدوست
    رحمان حقدوست
    يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۴۶
    بسیار سپاسگزارم خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    مهناز نصیرپور (بانوی فصلها)
    يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    رحمان حقدوست
    رحمان حقدوست
    يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۴۶
    خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    بهروز دارابی
    يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۳۱
    درود بر شما 🌹🌹🌹
    رحمان حقدوست
    رحمان حقدوست
    يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ۲۲:۴۴
    درود بر شما و سپاسگزارم خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0