سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    معرفت

    شعری از

    آراز نامی

    از دفتر اخگر ذهن نوع شعر نثر و انواع آن

    ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۵ شماره ثبت ۷۷۷۴۳
      بازدید : ۳۳۷   |    نظرات : ۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر آراز نامی

     
    به هر زالو صفتی دوست مگوییم
    به هر هرزه رویی بانو مگوییم
    به هر نفس شهوانی عشق مگوییم
    آن که نامش شد دوست/دل روح از آن اوست
    پیوند دوستی خونی بُوَد/که هیچ کس از آن نگذرد
    من نگویم به آن بی مایع فقیر/که نشان داد هست حقیر
    خون میخورد پیوند را میدرد/آن زالو حرمت را میبرد
    بانو حکم شد بر بزرگان/بر شیر زنان این زمان
    آنان که روح را فدای یار کردند/به روح جسم دادن و خوشی را خیال کردند
    آن شیطان انسان نما /آن گربه صفت بی حیا 
    اشوه ای از هرزگی کند/نامردان را مبحوت خود کند
    در دیده او دارا وندار یکیست/او فقط بفکر هرزگیست
    اول و آخر از عشق/از بطن تولد تا گور با عشق
    منظور از عشق چیست/آیا عشق شهوت یکیست
    عشق خدا آرامش بخشد/جوهره خدا،آزادی بخشد
    خنده در دل،از آن عشق/روشنایی روح ،به کام عشق
    نه عشق نیست آن حس زود گذر/عاشقی نیست این درد سر
    آن حیوان درونت در زمان خاموش شود/تورا به اعماق تاریکی بَرَد
    لبخند مصنوعی اسیرت کند/به غم واندوهی زنجیرت کند
    فاصله بسیار است از زنده و زندگانی /بگو تو در حال،کدامی
    آن که انس را انسان کند/معرفت است،معرفت همه را مرد کند
    #آراز_نامی
    ۴
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۲۱:۰۶
    درود بزرگوار خندانک
    لیلا امریاس(پریسا)
    پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۰:۱۰
    درود بر شما
    خندانک
    محمد باقر انصاری دزفولی
    پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۷
    بداهه ای تقدیم شما
    برای شادی دل خندانک یک شعر کافی است
    بگو یک شعر این دل راضی است
    عنایت الله  ایرانمنش ( م تکخال )
    شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۹:۴۸
    درود برشما
    زیبا بود بزرگوار
    موفق باشی
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0