جمعه ۲ آذر
از درد سرودن شعری از ابوالفضل زارعی
از دفتر شعرناب نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳ شماره ثبت ۷۷۶۰۲
بازدید : ۲۸۷ | نظرات : ۳
|
آخرین اشعار ناب ابوالفضل زارعی
|
از درد سرودن
درد ِ من درد ِ آن فقیری که
در نگاهش حدیث ِ اندوه است
اشکهایش عجیب جانکاه است
وسعت ِ ماتمش چو یک کوه است
درد ِ من بود این و یادم رفت
حرف ِ من حرف ِ درد ِ مَردم بود
مثل آن آدمی که یادش رفت
آنکه پا سوز ِ سیب و گندم بود
درد ِ من درد کودکانی که
آرزوهایشان همه مُرده
این هیولای ِ کار ِ اجباری
روزهای ِ قشنگ را خورده
درد ِ من درد ِ بی کسانی که
در خیابان و راه می خوابند
زیر ِ پُل ها و در تن ِ کوچه
چشم در چشم ِ ماه می خوابند
گور خوابی که رخت ِ او سرماست
درد ِ سرما عجیب پیرش کرد
این همه درد و رنج و فرسایش
تا چشید و چشید ،سیرش کرد
جای ما خوب و راحت و نرم است
درد ِ دریوزگی نمی دانیم
قصه ی تلخ ِ این نداری را
ما نفهمیده و نمی خوانیم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود