سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        سَیاره ی شادی

        شعری از

        سیده نسترن طالب زاده

        از دفتر آبی اثیری( کلاسیک) نوع شعر چهار پاره

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ۲۰:۵۵ شماره ثبت ۷۷۱۱۰
          بازدید : ۶۷۵   |    نظرات : ۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده

        غمرنگ و لیموییست پایانهای تابستان
        با زایشی همراز پاییزان  جولانگر
        زنهار ای افراشته در چشمهایم، خویش!
        مواج باشی مثل طوفانهای شهریور

        بیدار باشی مثل خونی تازه در قلبم
        آواز باشی، مثل باران در غزلخانه
        حرمان چشم تنگ خیل تیره روزانرا
        باشی شکیبا، سرو عشق افروز فرزانه

        با نام تو مهتاب، مست رازقی ها شد
        با نام تو، هر باد فاتح بیخبر آمد
        پیچید در آغوش گرم عاشقی هامان
        در آستان بوسه، صبحی باروَر آمد

        مغموم و رویاییست پایانهای تابستان
        چون کشتزاری زردوُ معصوم و پریشانست
        چون چشمهایت، آن رسولان بلند سبز
        دل را به پایان شبان تیره باید بست


        آرام و پر غوغاست، پایانهای شهریور
        مانند روح سرکشی در پیله های تن
        پروانه خواهم شد برای آتش مهرت
        جام و جهانی، آه تو! ، ای آخرین موطن


        آزاد باشی مثل حجم رودهای دور
        از هر سفر آرام برگردی و بیتردید
        افسانه ها را خلق خواهی کرد میدانم
        از آیینه، خورشیدهای تازه خواهی چید



        اغواگر و تنهاست، پایانهای شهریور
        در ترجمانِ سوره ی گلها هویدایی
        در لنف مهجور طبیعت لانه خواهی کرد
        از چارچوب لَخت گندمزار می آیی

        سرشار از زخمه است پایانهای شهریور
        پیراهنم زخمی عطر حُسن یوسفهاست
        شب قیرگون  شب پرعسس، شب تار
         منرا بخوان،با هر زبان، آوای  تو زیباست! 


        آبی و مغرورست، پایانهای شهریور
        در کفشهای رخنه خواهد کرد آزادی
        بوی علف، بوی قناری، بوی لبخندست
        پرواز خواهم کرد تا سیاره ی  شادی


        فصل خزان اینجاست، در پایان شهریور
        ای قافله سالار، جامی از شرر آور! 
        در چشمهای لکنت  فردا  بیفروزش

        فصل خزان اینجاست، در پایان شهریور 
        ۹
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0