سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    بِ یِ بســم‌الله

    شعری از

    میم موسوی

    از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

    ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۰۶ شماره ثبت ۸۰۵۵۲
      بازدید : ۳۹۶۱   |    نظرات : ۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر میم موسوی

    صدای ارسالی شاعر:
    باز در تکرار اندیشه گرفتار آمدم
    در میان صد سوالِ بی‌جوابْ خام آمدم
    آمد و چسباند شانه در جوارم روی تخت
    شد ز لبخندش خیالم چون خیالش تختِ تخت
    کم‌کم او تر کرد لب‌هایم به کامی خیس و گس
    گفت در گوشم یواشی: "غصّه‌هایت کن تو بس
    امشب از آنِ منی، فکر دگر را برنتاب
    امشب از آنِ توام، در کار من می‌کن شتاب
    چون ز من مَحرَم‌تری از تو که این امساک نیست
    عشق غرقابیست لاکن عاشقان را باک نیست
    نسبت عشق اندر این ره چون بِ یِ بسمِ‌اللَه‌ است
    چیست غایت؟ کس نمی‌داند! خدا خود آگه است
    گیرَمَت هرگز ندانی که جهان محمـولِ چیست
    در تفکّـر از چه باشـی؟ ذهن جـز محصول نیست!
    گر که قفـل از سینه برداری و آزادش کنی
    رمزِ هستی را ز گرمای وجود آبش کنی
    بوسه زن لب‌ها که می‌بوسند لب‌هایت به جان
    تا بفهـمـی فرقِ بینِ عاقـلان با عاشـقان
    من به سِـرّ‌ِ عشق و اکسیرش تو را درمان کنم
    این چنین با عشق‌بازی کار را آسان کنم
    می‌گذاری بودنت در بودنم تابان شود؟
    می‌گذاری عشق آخر سهم هر انسان شود؟"
    تا که او اینجا رسید، هر خود ز خود بیخود شده
    من نبودم، او نبود و هر دومان بیخود شده
    من که باشم تا بگویم شعرها را قصدهاست
    خود بگیری باقیِ سِـیرِ حکایت تا کجاست
     بهمن۱۳۹۷
    میم موسوی
    ۵
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۰۶
    حکیمانه و زیباست خندانک خندانک
    امیر فکیر
    سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۳۱
    خندانک خندانک
    ابراهیم آروین
    سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۴۰
    سلام‌ودرودبردوست‌وشاعر‌گرامی
    زیباست
    خندانک خندانک
    مرغ آمین
    پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ۱۸:۱۰
    درود

    زیباست ترواش ذهنتان
    و تفکر برانگیز خندانک خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0