سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      کنام گنگ

      شعری از

      سیده نسترن طالب زاده

      از دفتر رودخانه های برفی( کلاسیک) نوع شعر چهار پاره

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۹:۵۸ شماره ثبت ۷۱۱۳۶
        بازدید : ۶۴۶   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده



      مهتاب سیمین گام نورآذین بهمنگاه
      می افکند بر قله ها، تصویر حیرانی
      در کوچ مرغان دلم، میخانه ی آتش
      بر خون نیلین خزر، زنجیر ویرانی

      زرینْ گل خورشید تا پر میگشاید باز
      از سورمه رنگ مخمل آفاق گم انبوه
      گیتی فراخ و فرخ و آسوده از دیروز
      عطر کبود سایه ها، در سینه ی اندوه

      از جنبش اسب رهای ابرها، طوفان
      بر گرده ی ساحل، تقلا میکند هر موج
      سوز سه گاه سازهای بادی مغرب
      پروانه های صامت  سرما رها از اوج
       
      بر آبنوس صخره ی مِشکین بیپروا
      نقش و نگار یخ برانگیز سفید سرد
      حجب دماویز بلندیهای شروینکوه
       بر تاک های وحشی و در غازهای زرد

      جامه دران نرگس و آواز نرم رود
      عریانی راش کرمگون گم تنها
      رنگ بلوغ برفهای مست در جلگه
      در ناگهان نارون، خوابیست  بی ماوا



      در انجماد فصل های شعرناک شب
      در التهاب رسته از زنگار انسانها
      از سالها با ما تبانی میتپد،فریاد
      نبض بنفشه میتپد در قعر زندانها
       

      لیمویی و خاکستری، در لاژورد سیر
      این آسمان خسته از زخم جداییها
      روح زمستان میدمد در این کنام گنگ
      در سرزمین یشم آمیز رهایی ها

      بهمن97

      سیده نسترن طالب زاده
       
      ۷
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0