سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        فــراتــر از مـــرزهــای جــدّی و شـــوخــی

        شعری از

        علی رفیــــعی وردنجانی

        از دفتر اجتماعی نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ۲۳:۳۱ شماره ثبت ۶۶۱۳۷
          بازدید : ۷۹۹   |    نظرات : ۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر علی رفیــــعی وردنجانی
        آخرین اشعار ناب علی رفیــــعی وردنجانی

                     ﷽
         
        "  فراتر از مرزهای جدی و شوخی "

        به حرف‌های دلت صادقانه گوش بگیر
        همیشه بار خودت را خودت به دوش بگیر

        اگر جهان شده مردابی از نژاد سکون
        تو رود باش، تو چشمه، تو جنب و جوش بگیر

        دوباره دست خودت را به دست باد بده
        دوباره حالت یک موج پرخروش بگیر

        میان مردم این شهر نیست پیغامی؛
        پیام، از نفس قدسی سروش بگیر

        در آستانه‌ی دل جز خدا ندارد راه؛
        به حرف‌های دلت صادقانه گوش بگیر


        ... و امّا همین سروده‌ام با نگاه طنز :


        به حرف‌های زنت صادقانه گوش بگیر
        همیشه با دو سه تا قطره آب، دوش بگیر

        اگر کنار مسیر، آب جوش و یخ دیدی
        پیاده شو برو یخ، تخمه، آب جوش، بگیر

        برو "خروس" بگیر آن زمان که معتادی
        خمار بود و می‌گفت یک "خروش" بگیر

        به جای اینهمه اس ام اسِ تلگرامی
        برای گوشی خود یک اَپِ سروش بگیر

        اگر برای تو ظاهر مهمتر از حجب است
        بگرد، مانکنکی ناز و شیک پوش بگیر

        اگر که وسع تو قدر خرید اسب نبود
        برای اسب سواری، خَرِ چموش بگیر

        بجای اینکه دمت را تکان دهی شب و روز
        به روی پای خودت باش گربه! موش بگیر

        خلاصه محور ما مردها همیشه زن است
        به حرف‌های زنت صادقانه گوش بگیر
        .....

        با احترام ؛ علی رفیعی _امید
        تیرماه ۱۳۹۷
         
         
         
        ۲۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0