جمعه ۲ آذر
شهر سایه ها شعری از امین فرومدی
از دفتر دفتر سبز نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ۲۳:۳۴ شماره ثبت ۶۵۷۸۹
بازدید : ۵۸۷ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب امین فرومدی
|
خورشيد من کجايي؟
زمين تاريک
آسمان ابري
در اين فضاي بي فضيلت
هوا سرد و تهي از مهر
مدعيان،سرشار از لذت غفلت
آب و آينه و نور
در شهر کوران
مانده اند بدون ظهور
خورشيد من کجايي؟
در شهر بي صداقت سايه ها
حيران می ماند آدمی
لبخندي که ما را مجذوب خود مي کند روزي
روز ديگر شايد هيولايي شود
و ببلعد زندگي را
خورشيد من!
مي دانم که مي تابي بر گروه عاشقان
و در حسرت تو
مي ميرند در ظلمت شب کور دلان
خورشيد من!
در آسمان آن شب فرخنده
سياره ره پوي دل
با يک نظر
در مدار عشق معلق مانده است
اين روزها که پاي ما
در شب تعليق فرو رفته است
از چراغ هاي شهر رويا
در شب پنجره ها
از نور خبري نيست
سوگند به واژه واژه صبح
سوگند به قلم هاي شکسته عصر
که کاتبان شب
واژه هاي مان را از نور تهي کرده اند
سوگند به آزادي!
که در بند جهالت
مرده است شور زندگي
و سوگند به علم!
که نسل نسناسان
با تبليغات ميداني
در آزمايشگاه تغيير ذايقه ها
مسخ مي کنند نسل انسان را
خورشيد من!
اي نور محض!
زيبايي درخشان!
مي دانم که
با ظهور تو در يک بامداد ارديبهشتي يا که خرداد
به پايان مي رسد شب شداد.
(امین فرومدی)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شورانگيز و زيباست
مبين مشكلات جامعه