يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر رضا زمانیان قوژدی خلو دخو
آخرین اشعار ناب رضا زمانیان قوژدی خلو دخو
|
"اقرار مست"
دوش بگرفتندمان در خانه خمار، مست!
بعدازآن بردندمان ازبهراستفسار، مست!
حبسمان کردند در یک جای تاریک و نمور
کاملا مشهودبود،آن محبس نمدار،مست!
هرکجارفتیم دیدم هیچکس هشیار نیست
گوئیامیبارد امشب از در و دیوار،مست!
محتسب مست وعسس مست و نگهبان نیز، مست
گربه داروغه، حتی مرکب رهوار، مست
قاضی و جلاد و زندانبان،وکیلان عزیز!
گزمه وسربازوباورکن...طناب دار،مست
آسمان و بادوباران نیزدست افشان شدند
درزمین،هم سبزه ها بی خویش هم اشجار مست
این یکی مست علف، آن مست بوی استخوان
گوسفندان وسگان و گرگ لاکردار، مست
صوفی و صافی و شیخ وشاب،مثل دیگران
این یکی یک ذره و آن دیگری، خروار، مست
هرچه می خواهی بگو اما به چشم خویشتن
خلق را دیدم که درکردارودرگفتار،مست
عده ای مانند من،تنهازمین خوردندوبس!
عده ای هم کوه خواروچندجنگل خوار، مست!
گوئیامستی سرازتاریخ درآورده بود!
ازفریدون...تاحریم خواجه قاجار،مست
بیگمان پای اجانب درمیان است این میان
ورنه می دیدیم امشب دشمن غدار، مست
گرچه هشیاری نمی بینم دراقصای جهان
پس چرامردم تمامامیکنند اقرار،مست؟
95/01/23 مرتکب شدم...ر.زم
#رضا_زمانیان_قوژدی
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام استاد چشمه بزرگوار چشمه های مهرتان هماره جوشان به لطف. سال نو بر شما مبارک باد | |
|
درودها بزرگوار. چشمان زیبا نگر تان زیبا می بیند. مهرتان جاودان تابناک . | |
|
درودها استاد شعر زیبایی نوشتید احسنت سال نو شما هم مبارک باشد. سلامتی و بقای با عزت شما آرزوی منست | |
|
درودها دوست مهربانم سپاس از لطفتان.پایدار باشید و سلامت | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
حکیمانه و زیباست
سال نو مبارک