دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )
آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )
|
جانا ز فراق یار هجران تا کی
افروختن شمع گدازان تا کی
.
دود است و غبار و ماه قهر و دل من
در حسرت روی بدر تابان تا کی
.
آبان چو گذشت و آذر هم از پی آن
داد از ستم و فخر زمستان تا کی
.
دلخوش به نسیم زنده رودیم و فغان
پژمردن امّید سپاهان تا کی
.
خشکیده لب مُلک و مکان در پی آب
الغوث در انتظار باران تا کی
.
طوفان شن و زلزله و سیل مهیب
تحریم مدام حیّ سبحان تا کی
.
چوپان چو شود دزد و برَد بره ز ما
فریاد عبث ز مکر گرگان تا کی
.
لیلا به هوس فروخت تن هایی خویش
مجنون پی نان خسته و نالان تا کی
.
تسبیح و ردا و زهد آلوده به مکر
طنازی و رقص بت پرستان تا کی
.
گه تلخک شاهیم و گهی پیرو شیخ
یا رب طلب فکرَت رخشان تا کی
.
طفلیم و قدم هاست بجا در ره عشق
آزردن طفل این دبستان تا کی
.
«ایمان» چه نشسته ای و گوئی تا چند
دیوان لطیف و شعر سوزان تا کی
.
برخیز و بزن جامی و جوشان شو چو می
خاموش چو تفتان به بیابان تا کی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام
بسیارزیباست