(( به نام خدا ))
ندیده، سنگِ محَک ؛ زَر ، به " اِعتبارِ" (علی) ؛
طلا ، خجل شده از ؛ ارزِش و ”عَیارِ” علی !
خوشا کسی که ”نَفَس” در ؛ هوایِ او ، دارد ؛
”مُفَرَّح” است ، نسیمِ ؛ خوشِ ”دیارِ" علی
همیشه ؛ نامِ "علی" بَر ، زبانِ من ، جاریست ؛
فـــــــدایِ ؛ نـــامِ ، گرامی و " با وَقار ” علی
نخست ، مَردِ مُسلمان، پس از "محمد" اوست؛
علیست ؛ یارِ "محمد" ؛ و اوست ؛ یارِ "علی"
رسولِ خاتمِ ما ؛ در " غَدیرِخُم" با عشق ؛
سپُرد ؛ نــــــورِ "ولا " را ؛ به " اختیارِ" علی
امید و ، یارِ " یتیمان" و " مستمندان" بود ؛
بنازم آن همه ، الطافِ ؛ ” بی شمار” علی
یقین که ؛ ”عالَمِ امکان” ندیده ، تا امروز ؛
کسی به قوّتِ بازو ، و ” اقتدارِ” علی !
مَصافِ "ظلمتِ بیم" است و "نورِ امّید" است ؛
نَبَردِ ، لشکرِ ؛ ” تزویر” و ” ذوالفقارِ” علی !
یگانه سَرور و اسطورهٔ ” شهیدان” کیست ؟؟؟
« حسین » ؛ نورِ ، بجا مانده از ؛ ” تَبارِ” علی
همان کسی ؛ که به تیغِ دو دَم ، سرش را داد ؛
وَ ...تَن ، نداد به ذِلَّت ؛ شُد ”افتخارِ” علی
به اشک و آهِ علی ؛ ”ماه” و ”چاه” ناظر بود ؛
شبانه هایِ ، علـــــی بـــــــود و ” کردِگارِ” علی !
شبی ؛ که چشمِ زمین و ، زمان ، ببارد ، خون ؛
شبِ ؛ وَفاتِ علی ، بود و " اِحتِضارِ" علی !
چو ؛ اِبنِ مُلجمِ ، مَلعون ، شکافت ؛ فرقش را ؛
سیاه رو ، شد از این ؛ "جُمله" و "شُعارِ" علی ...
(( قسم به نامِ "خداوندِ کعبه" دَر ؛ این دَم ؛
رها شد از ؛ غمِ تَن ؛ جانِ " رَستگارِ" علی ))
سحر دمید و در آن کوچه ” بُهت” حاکم شد ؛
( نشسته کودکی اما ؛ در ” اِنتظارِ” علی !!! )
مُرید و بندهٔ ((حق)) باش ، تا ابد "مهران" ؛
بنوش از مِیِ " تدبیرِ " خوشگوارِ " علی".
( مهران اسدپور )
فـــــــدایِ ؛ نـــامِ ، گرامی و " با وَقار ” علی
یاعلی ادرکنی
یاعلی گفتیم وعشق آغازشد
هزاران درود برادربزرگوارم
بسیارررعالییییییییییی
لذت بردم ازاینهمه شعروشعورو عاطفه ومحبتی که به اهل بیت دارید
ماجورو موید باشید درپناه ائمه ی اطهار