بـــغـــضـــ یـــڪـــ شـــاعـــر:
سربازها عاشقانہ ے عجیبے دارند
عاشقانہ اے غریب
بغض آلود
از وقتیڪہ لباس رزم بہ تن میڪشد
تا وقتے ڪہ با تنے زخم خوردہ
تا وقتے ڪہ با جسدے بے جان
یا پیڪرے بے سر
یا مشتے استخوان
یا پلاڪ و زنجیرے
در ڪشاڪش گل و گلولہ
بہ وطن بر میگردد
و مادر ڪہ خشڪ شد
دو چشمش بہ لولاے در
و مادر ڪہ با سینہ چشید
داغ فرزند
و مادر بہ دوشش ڪشید
پیڪر فرزند
و همسر ڪہ داغش شدہ
داغ همسر
و ڪودڪ ڪہ اشڪش
شدہ داغ مادر
و سربازے ڪہ با گلولہ تفنگش
خاڪ دشمن را بہ توبرہ میڪشد
صد افسوس اگر ڪہ با جسدے
بے سر بہ وطن برگردد
با قرآن و وصیتے
در جیب لباس
با عڪس نازدانہ اے در مشت
اما نہ
اینها همہ چیزے جز افتخار نیست
شربت شهادت
نوشدارویے ڪہ
نصیب هر ڪسے نخواهد شد
سربازے ڪہ بہ جنگ میرود
بہ مصاف گلولہ و تفنگ میرود
یڪ جنگ جو
یڪ مبارز
یڪ واقعا مدافع
براے دفاع از مام وطن
تاریخ را بہ پیروزے و افتخار نگارہ خواهد ڪرد
سربازے ڪہ با شور میرود
و با شعور بر میگردد
راهش جاودان
نامش ماندگار
#جوادبخشے_زادہ
سلام
بسیارزیبا بود