جمعه ۲ آذر
خدای من شعری از حلیم نژند
از دفتر مهرین ماه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ۱۹:۲۴ شماره ثبت ۵۷۱۰۷
بازدید : ۴۳۹ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب حلیم نژند
|
مناجات
خدای من !
نه تو چون زاده شدی
نه تو چون میزایی
نه ترا مثل و شریک
نه تـرا مرگ و زوال
تـــــو همان قادر هم مقدوری
که وجودت همه جا هویداست
یکی را نفس به دیری بخشی
دیگری را همه در بی نفسی هک بکنی
چوتو تقدیر کنی با قلمت
بنویسی و تدبیر کنی
آدمی را تاج و تختی بدهی
آدمی را رنج و سختی بدهی
نه نیازت به کسی باشد و نه مشوره ات
وگرت گویی بشو لحظه یی هم تاخیر نیست
همه را کن فیکون دستی توست
تو چنان پنهان و پیدا هستی
که به هرجای به دل در نظری
گرچی چشمی نتوان دیدن تو.
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مناجات زیبایی است