درودها
شوخی با (حضرت حافظ)
😀😬😁😂😃😄😅😆😇😉😊🙂🙃☺️😋😌😜
(طالع اگر مدد دهد دامنش آورم به کف)
پز بدهم به دیگران، بنده به شادی و شعف
(طرف کرم ز کس نبست این دل پر امید من)
مثلُ شهیدِ تشنه ای، از غم و غصّه شد تلف
(از خم ابروی توام هیچ گشایشی نشد)
حال روم ز پیشِ تو، سمتِ کسانِ ناخلف
(ابروی دوست کی شود دستکش خیال من)
بس که خیالِ من شده، سر به هوا و بی هدف
(چند به ناز پرورم مهر بتان سنگدل)
تا که ز سیمین بدنان، هست مرا همین طرف
(من به خیال زاهدی گوشهنشین و طرفه آنک)
می خورد آن گوشه طرف، طاس کباب با صدف
(بی خبرند زاهدان نقش بخوان ولاتقل)
در ظلمات می رسد، نورِ چراغ «لا تخف»!
(صوفی شهر بین که چون لقمه شبهه میخورد)
تافیِ شیرین شده چون، بر دهنِ بزی علف
(حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدق)
در صفِ ارزاقِ مهم، می کنمت رئیسِ صف
#محمدعلی_سلیمانی_مقدم
😀😬😁😂😃😄😅😆😇😉😊🙂🙃☺️😋😌😜
(یاری اندر کس نمیبینیم یاران را چه شد)؟
برگ های سبزِ و زیبای چناران را چه شد؟
(آب حیوان تیره گون شد خضر فرخ پی کجاست)
ضربهٔ شلّاقِ پشتِ میگساران را چه شد؟
(کس نمیگوید که یاری داشت حق دوستی)
بابکِ زنجانی و نفت و دلاران را چه شد؟
(لعلی از کان مروت برنیامد سالهاست)
این خساست از چه آمد، مایه داران را چه شد؟
(شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار)
گرد و خاکِ زیر پای خر سواران را چه شد؟
(گوی توفیق و کرامت در میان افکندهاند)
آب ها گل گشته امّا، چشمه ساران را چه شد؟
(صد هزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخاست)
مرغ های نوحه خوانِ لاله زاران را چه شد؟
(زهره سازی خوش نمیسازد مگر عودش بسوخت)
تار و چنگ و تنبک و سنج و سه تاران را چه شد؟
(حافظ اسرار الهی کس نمیداند خموش)
هی نگو قفلِ زبانِ رازداران را چه شد؟!
#محمدعلی_سلیمانی_مقدم
😂😄😁😜😃😉😋☺️😊😳
شوخی با (حضرت حافظ)
😊😊😳😳😀😀😅☺️☺️😋😋😃😃😉😉😁😁😄😄
(دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما)
گفت گویا گم شده یک دیگ و یک کفگیرِ ما
(ما مریدان روی سوی قبله چون آریم چون)
در مسیرِ سنگلاخِ آن در آمد پیرِ ما
(در خرابات طریقت ما به هم منزل شویم)
باشد این هم کارِ قرتی بازیِ تقدیرِ ما
(عقل اگر داند که دل در بند زلفش چون خوش است)
می کُند موهای بورش را غل و زنجیرِ ما
(روی خوبت آیتی از لطف بر ما کشف کرد)
بعد از آن شد عشقِ جانسوزِ تو گردن گیرِ ما
(با دل سنگینت آیا هیچ درگیرد شبی)
این دلِ چون شیشه و فریادِ بی تاثیرِ ما؟
(تیر آه ما ز گردون بگذرد حافظ خموش)
چون که جنسش بهتر از فولاد باشد، تیرِ ما
#محمدعلی_سلیمانی_مقدم
😁😁😄😄😜😜☺️☺️😅😅😀😀😊😂
درود استادبزرگوارم
مثل همیشه زیبا طنازانه وروان بود
احسنت