چهارشنبه ۱۶ آبان
شعور بیدار شعری از حلیم نژند
از دفتر رنگ شکست نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ۲۲:۱۹ شماره ثبت ۵۱۷۸۷
بازدید : ۳۸۰ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب حلیم نژند
|
شعور بیدار
شایــــــــد که وقت آنکه بریزی هر آنچه بود
شایـــــــــد که وقت آنکه غم ها را دهی رکود
شــــــــاید که وقت آنکه فــــرستی تو لعــنتی
از یــــــــــاد بـــری تمام هرآنچه که های هی
شــــــــاید که وقت آنکه خودت را بــدل کنی
ای بی نـــژاد و رنـــگ و ای زاده ی ســــنی
شـــــــــاید که وقت آنکه نمـایی تو نقشه طرح
تــایـــابی پــــیروزی و تایــابی عزت و فــرح
شــــــــاید که وقت آنکه یکی بـــار بــرای ابد
تـــــا آن زمـــان که نــــبض قلـــبت هـم مـیتپد
شـــــــــــاید که وقت آنکه تـــو کاری در حقی
کـشور کــــنی به بــــــاد بســپاری تــــو احمقی
شـــــــــــــاید که وقت آنکه نــــیاز کـشور تویی
نگـــــیری فکر خـــود به هـــیچ راه و به سویـی
شــــــــــاید که وقت آنکه کنـــی شـــاید را باید
تــــــا آنکه دشمن از سر طوطعه نـــــــــــــاید
حلیم نژند 01 09 1395
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا بود