ماه تابان
بدر کامل نیست امشب ماه تابان آمده
ماه میگردد خجل روشنتر از آن آمد
بهترین انسان زنسل خاتم پیغمبران
کفر باشد گر بگویم دُررِ غلطان آمده
شاد میباشند حوران بهشتی آن چنان
طفل نوزادی که بافضلی فراوان آمده
کف زنان ، شادی کنان ، جمع ملائک را ببین
نزد موسی (ع) هدیه ای از حی سبحان آمده
شیعیان شادند ، میلاد امامی چون رضا (ع)
رهبری ؛ صاحبدلی ؛ از نسل پاکان آمده
ماه ذیقعده رسید ای شیعیان شادی کنید
هشتمین رهبر چنان شمسی درخشان آمده
اختران آسمان بسیار نورانی شدند
از وجود نجمه خورشیدی نمایان آمده
آسمان اندر مدینه حالتی دیگر شده
خانه موسی ابن جعفر (ع) بس چراغان آمده
نام او باشد علی (ع) کنیه رضا (ع) نور خدا
شاه دین ؛ سلطان دین ؛ شاه خراسان آمده
افتخاری نیست بهتر ؛ نعمتی نیکو چنین
نور پاکش خاک ایران را چه افشان آمده
پیش صیاد ضامن آهوی وحشی میشود
زود تراز موعدش آهو شتابان آمده
خادمش جبریل میباشد کند هم افتخار
دور صحنش بس ملائک را نگهبان آمده
هر ، رواقش چون بهشتی ؛ باصفا ؛ نور خدا
بهترین جائی که بالاتر ز رضوان آمده
وصف او باشد فراوان ؛ کی ؛ توان گفتن غزل
این غزل ؛ برقلب (گمنام) هم زسلطان آمده
جمعه بیست نهم امرداد نود پنج