جمعه ۲ آذر
|
آخرین اشعار ناب وحید کاظمی
|
به نام پروردگار
....
.......
....
این ترانه روی ملودی با سبک خاصی از راک با رگه هایی از بلوز و جاز نوشته شده نمونه های از این نوع سبک کار رو میتونید تو آهنگهای آرش سبحانی و گروه کیوسک گوش بدید.سبکی جدید و جالبه که من به شخصه خیلی دوست دارم .
بیشتر ترانه هایی که تو این سبک خونده میشه انتقادی و اجتماعیه و البته با نگاهی طنز گونه به مسخره کردن اوضاع میپردازه.
امیدوارم مورد پسند قرار بگیره
.....
شهر غم
....
....
ســـاکنِ شــهرِ غمگین،،،این شــهرِ بی سـتاره
یه شـــاعرم که شـــعرش،،، حـمـله ی انتحـاره
از رویِ بیـــــکاری هِی ،،،خیابونْ مـــتر مــیکنم
این شـــهرِ بی کلانتـــر،،،قـــــدم زدن نـــــداره
کـلاغـایِ بی خـبـــر ،،،تو آسـمـونا نیـســـــتن
به حـرفِ گـربه ســـیاه،،،بارونِ ســـرب میـــباره
از اشــــکِ تمساحِ ما،،،رودخــونه ها پر شــــدن
باغْبــــونِ شـــــهر تو باغا،،،آفتِ گل میـــــکاره
سـگ هایِ بی وفا هم ،،،گله رو مفت فـروخـتـن
میکشـــن عاشـــقـا رو ،،، به حـکــمِ اســـتخاره
مــردمْ کلاهْ مـیدوزن،،، تو فکـــــرِ کَندَن از هـــم
تو شـــــهرِ دَرنده ها ،،،گـُــــرگ بودن افتــــخاره
آدمهـــــا با هم غریب،،، اسبـا هــمه نا نجیـب
اینجـــــا بِرهـنگی ها،،، روشــــــنفکری مــیاره
دنبـــــالِ برقِ مفتُ و ،،،دنبـــــالِ پـــــولِ نَفتـــن
اما هــــــــــنوزم هر ماه ،،،قبضا مـــــیان دوباره
رکـــــوردِ اعتـــــیادُ و ،،، اینجا یه روز میشــکنن
ورزشـکارای این شهر،،، تو دسـتاشون ســـیگاره
کمک به هم نوع یعنی ،،،صندوق و چند تا ســکه
معلوم نمیشـــه کی هی،،، ســکه رو هم میزاره
از شـــــترْ کیـــــنه ای تر،،، دلا پـــر از تـنـفـر
از ما فقـــــط دویـــدن،،، بـــــدونِ یک اشـــــاره
تولیـــــد مثل به شرطِ،،، پرداخـــــت یارانه ها
همــینجوریشم این شـــــهر،،، در حال انفــجاره
مثــل یه گاو گشـــــنه ،،،حـــــق ما رو میخورن
هـمینه تـــــو ادارات،،، دائم وقـــــتِ ناهـــــاره
دوســـتی خاله خرسه ،،،رفاقت دیگه رویاســـت
زخـــــمِ هــــزارتا خنجر ،،، تو پُشـــــتم یادگاره
مـــــینازن به گذشته ،،،به تخت جمشــــیدشون
دریغ از این که این شـــهر،،، آیـــــنده ای نداره
اولِ پایـــــیز هــــمه ،،،جوجه ها رو مـــــیخورن
این حیله ی یه روباست،،، زمـــستونم بــــهاره
سلطان و شاه میکُشـــــن،،، بیزارن از روشـــنی
چاره یِ شیر و خورشید ،،،از شـــهرِ غـــم فراره
یه جغدِ شوم رویِ بوم ،،،کابـوس هر شب ماست
نمیشـه راحت بگم،،، یه موش تو این دیـــــواره
.....
وحـــــید کاظمـــــی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود برادربزرگوارم
ترانه ای زیبا وسرشار ازکنایه
وتاثیرگذاربود
مبین مشکلات امروز جامعه مون