اينجا تمام آفرينش سر به زير ند
افتاده شو! شايد تو را هم دست گيرند
اينجاهزاران خرمن طاعت جوي نيست
وقتي ز استغنابه كف ميزان بگيرند
اينجافقيران پادشاهان زمانند
اينجا گدايان برتر از شاه وفقيرند
اينجازمان هم در سكون اشتياق است
وقتي به حكم دل به ما ندن ناگزيرند
در شرجي احساس اينجاتشنگي نيست
حتي اگر از تشنگي گلها بميرند
اين سروها هردم حياتي تازه دارند
اين لاله هادرآفرينش بي نظيرند
اينجاحيات لحظه ها يك قرن بيش است
اينجا تمام قرن ها خوار وحقيرند
اينجا صداي العطش تكثير تير است
اينجا كه خاشاكش همه نرمِ حريرند
تسنيم بر خشكي لبها مي برد رشك
وقتي كه سير از چشمه ي خيركثيرند
اينجاتمام طفلها پير مرادند
اينجا تمام پيرها روشن ضميرند
ذرات اينجا در طواف آفتابند
صد كهكشان دل در طواف اين مسيرند
آزادگاني را كه دنيا مي شناسد
اينجا اسير دوني اين چرخ پيرند
وقتي فصاحت خطبه خواندمي نشينند
گلواژه ها در جاي خود چون ناگزيرند
آن فاتحان جنگ! در وجدان تاريخ
در بهت ناباور،اسيرانِ اسيرند
عاشق به خاك لاله ها كن سجده زيرا
اين جا تمام آفرينش سر به زيرند
كرج- محمد علي جعفريان(عاشق)
سه شنبه:26/1/1383 كتابخانه ي فاطميه(س) کرج
درآستانه ي تشرف به كربلا(اولین سفر)در كيهان چاپ شده است.
سلام دوستان عزیز به جای همه شمازیارت کردم و برای همه تون دعا کردم
جاتون خالی بودفقط باید رفت وبا معرفت دید ودرک کرد
انشاءالله بزودی نصیب همه تون بشه