دوشنبه ۵ آذر
می رساند پیغام شعری از مرتضی قرائی
از دفتر شعرناب نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ۲۰:۴۸ شماره ثبت ۴۰۴۲۹
بازدید : ۳۰۵ | نظرات : ۱۵
|
آخرین اشعار ناب مرتضی قرائی
|
میرساند پیغام گاه ، ایوان مدائن و تَلنگر زَنَدم کِای دلِ عبرت بین، هان! یا که از دیده نظر بر پسرانِ افغان یا همان دخترکان که به زیرلجنِ هیکلِ منحوس و کثیف سرباز که تجاوز به حریم حَرمِ کشور خانش(۱) کردند نطفه ی نَحس به دامن کِشد و باکرگی از کف داد یا که بر کودک غم دیده ی شام (۲) که از آغوش عزیزِ مادر غرق دریا شد و بی جان همچو یک بطری خالی که در آن کاغذ و چندی واژه به لب ساحل و دریا آمد کنم(۳) و یک نفری از دل من گوید هان ! عبرت و پند بگیر از این ظلم و بدان یک روزی اگرت کشوری از خارج ایران آید و بخواهد به تو آزادی و شادی بخشد شادیَت مادر بی جان تو است!! یا که خواهر یا برادر یا عزیزان دِگر که به زیرِ لَگد و چکمه ی آنها برود و بدان آزادی در همین لحظه و آن در همین خانه و کاشانه توست #مرتضی_قرائی هان ای دل عبرت بین ، از دیده نظر کن ، هان! ایوان مدائن را ، آیینه ی عبرت دان _ #خاقانی _________ ۱ : خانه اش ۲ : کشور شام _ #سوریه ۳: فعل «نظر»
برای مرتب بودن شعرتان چنانچه با گوشی یا تبلت ازسال می کنید حتما گزینه ان زا که بالای کادر ارسال قرار دادیم زا فعال نمائید. مدیریت سایت
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.