سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      خداحافظ

      شعری از

      حسین مغانلو

      از دفتر سخنان آهنگین نوع شعر شعرناب

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۵۴ شماره ثبت ۳۶۶۳۶
        بازدید : ۵۴۱   |    نظرات : ۲۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر حسین مغانلو

      امشبی را از شروع شعر خداحافظ کنم
      برای رفتنت یک فال از حضرت حافظ کنم
      چه خوش گفت حافظ آن شاه سخن پرور عشق
      ز معشوق سفر کرده ی دل سرور عشق
      یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور
      کلبه ی احزان شود روزی گلستان غم مخور
      یوسف من باز نیاید نیست درمان عشقم
      سرور عشق من نیست در سر پیمان عشقم
      امشب مثل هرشب هزارو هزاران فال گیرم
      گشته ام دیوانه امشب از گلستان فال گیرم
      سعدی به حرف آمدو گفتا چه خواهی ای جوان
      امشبی را کرده ای از خواب شب هر دو جهان
      بگفتم که معشوقم زمن امشب جدا گشت
      به سوی آسمان شد امشبی را با خدا گشت
      سعدی ز والا بودن معشوق من بر شگفت
      از عمر بر باد رفته ی خود با خود در گرفت
      چون ملتمس گشت بر خدای اطهر نیکو سرشت
      آمد بر این دنیای فانی عمر خود از سرنوشت
      گلستان را همه از عشق معشوقم نوشت
      بوستان را هدیه کرد از چشمه ی شوقم نوشت
      چون دید حال محزون مرا جام زهر را سر کشید
      سعدی در این بار دگر بر آسمانها پر کشید
      یاد حرف رند فرزانه شدم آرام گرفتم
      امشبی را کرده ام مست دست خویش جام گرفتم
      حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج
      یوسف آن بیند که در خون باشد و گیرد ترنج
      ۷
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0