شراب ناب
روز گار است فتنه بر این دیدگان ما کند
جای مارا همچنان مجنون در صحرا کند
گر چه مارا عاشق لیلای خود بنموده است
در دل ما عشق لیلا را عجـب مـاوا کـند
من نمیدانم که لیلا عشق ما خواهان شده
عشق ما هم دردل لیــلا بسی غوغا کند
ساقیا پر کن تو این جام مرا از باده ای
مست گرداند مرا ؛ هم فتنه ای بر پا کند
آن شرابی را که از دل میبرد هــر غصه را
عشق شیدارا بـه جای غصـه ای آنـجا کند
آن شرابی را اگر فـرها میخورد آن زمان
کـوه را بی تیشه هم چون دامنه صحرا کند
آن شرابی را حسین (ع) نوشیده است در کربلا
از شجـاعت نـام خـود بـرتـارک اعـلا کنـد
آن شرابی را که نوشیده علی ابن حسین (ع)
قدرتی را چون یزید ؛ آن چنان رسوا کند
آن شرابی را که نوشید دختر بنت رسول (ص) 1
زجر ها بـر دیدگانش حـالـت زیـبا کند 2
آن شرابی را اگر نوشی به گمنام جــر عه ای
در میان عاشقانت جــای خــودرا وا کــند .
1 _حضرت زینب (س) دختر حضرت فاطمه (س)
2_ حضرت زینب (س) در جواب یزید فرمود ما رایت الی جمیلا
هر چه دیدم زیبا دیدم