سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      جرس جهل

      شعری از

      محسن عليخاني

      از دفتر عارفانه‌ها نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ۰۷:۴۶ شماره ثبت ۳۳۰۵۷
        بازدید : ۵۱۵   |    نظرات : ۱۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      دنـیـا دگــر از اهــل نــظــر هــیــچ نــدارد
      تـلـخ اسـت بـه کـامـم بـنگر هــیــچ نــدارد

      در کـوچـه و بـازار سـیـاهـی شـده افـزون
      فـریـاد بـه جـز خـون جگـر هــیــچ نــدارد

      دل‌هـا هـمـه سـرسخت شده از جرس جهل
      آهــنــگ خــدا در دل اثـــر هــیــچ نــدارد

      عـاشـق شـدن دل شــده جـولانـگـه امـیــال
      ایـن عـشـقِ هـوسـبـار شرر هــیــچ نــدارد

      سـرکـرده فـلان، سـر بـه سراپرده‌ی غفلت
      هـمـسـایـه ز هـمـسـایـه خبر هــیــچ نــدارد

      دنـیـا شـده ویـرانـه ز خـودخـواهـی مـردم
      ویـرانـه بـه جز خاک، دگر هــیــچ نــدارد

      خون گشت دلم از غم بی مهری و نیرنگ
      خون خـوردن دل آه! ثــمـر هــیــچ نــدارد

      از حــال غــم‌آلــوده‌ی آشــفــتــه مـپـرسـیـد
      بـر چـهـره به جز آب بصر هــیــچ نــدارد
      ۹
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0