سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        برای حافظ، امّا نه در خورِ وی

        شعری از

        محمد خسروبیگی

        از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ۲۱:۰۴ شماره ثبت ۳۲۴۵۶
          بازدید : ۵۷۴   |    نظرات : ۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر محمد خسروبیگی

        حافظا !
        تا سر ِزلفِ سخن را به قلم شانه زدی
        آتش عشق به جانِ دلِ دیوانه زدی
        چه شرابی به تو دادند که از مستیِ آن
        پشتِ پا بر حرم و کعبه و بتخانه زدی
        زاهدِ خویش پسند اولِ ره بود که تو
        حلقهء خود به در منزل جانانه زدی
        محتسب را که از او حیلهء بسیار آید
        به پشیزی نگرفتی و بر او طعنهء رندانه زدی
        در خورِ خیلِ خیالِ تو کسی یافت نشد
        بادهء ناب مغان را چه غریبانه زدی
        این چه شمعیست که از تابشِ سوزِ سخنت
        شعله ور کردی و  بر دامن پروانه زدی
        این چه رازیست که رَخت از همه عالم بستی
        ایستادی و عَلَم بر در میخانه زدی
        از میِ ناب که یک جرعهء آن نایاب است
        تو ز فضل و کرمِ خویش، شفاخانه زدی
        تا که از طارمِ میخانه نشانت جُستم
        محتسب گفت: برون شو که به ویرانه زدی
        حافظا خرقهء پشمینه نه در خور تو بود
        نیک سوزاندی و خوش بادهء مستانه زدی
         
        محمد خسروبیگی 13آذر1393  
         
        ۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0