سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    دعواورقص شبانه

    شعری از

    منصور دادمند

    از دفتر دیوان مسعود نوع شعر سپید

    ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ۱۶:۵۳ شماره ثبت ۳۲۳۲۱
      بازدید : ۵۵۹   |    نظرات : ۱

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر منصور دادمند

    سبکی  که شعر سپید استفاده میکنم بسیار ساده و قابل فهم برای همه بیشتر  نزدیک به ترانه
    .................................................................................................................
    می خواند ماه آواز به ترانه
    با رقاص نورش شبانه
    رود خروشان است خروشان
    به فریاد جنگ وپیکار و
    بیداد
    با سنگی در مانده  افتاده بر راه
    هست چوبی رهگذر بر آب
    نظاره گر دعوا
    دعوایی بی مهر بر جان
    ......................................
    میرسد بلایی بی درخواست بر چوب بینوا
    می افتد چوب
    در گرداب خشم سنگ و رود خروشان
    می خورد غوطه پیاپی
    می درد ترانه
    ترانه ماه شبانه
    به فریاد درد ورنج پیاپی
    می دود رقاص زیبای ماه
     سوی فریاد
    فریاد دلخراش از قلبی به ناله به آسمان
    میکند رقاص خبر
     داروغه شبانه
    باد گزنده
     که دارد شلاق ˊبرنده
    می ترسد سنگ
    می غلتد به شلاق و فریاد
     می شود مدهوش ومست پریشان در آب
      به فرار از راه
    می شود خموش به فریاد رود خروشان
    می خواند  ترانه
      ترانه شر شر
     زیبا و لطیف و
    جاودانه
    می شود دعوا به پایان
    .........
    درختان غمناکند بر چوب بینوا
    نکند چوب مرده بر جان
    می رسد نوای خوش از چوب رهگذر
    میشود پایان اشک رقصنده ی ماه
    میشود رقاص خندان
    میکند رقصی زیبا با ترانه
    به ساز مهتاب
     با رقص شب تاب
    هم تاب به تاب ماه
    می زند سازطبل
    باد گزنده
     به ترانه
    می زند لرز بر هر شاخه وبرگ
     میبرد میکند همراه
     با گیسوان زیبایش شاخه و برگ به رقص
    تا شود زیبا شب به بزم شبانه
    تا شود زیبا شب به بزم شبانه
    ۶
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0