سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        آداب سخن گفتن

        شعری از

        احمد رشیدی مقدم (گمنام)

        از دفتر دلسروده ها نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۱۲ شماره ثبت ۳۲۰۸۷
          بازدید : ۵۲۱۵   |    نظرات : ۳۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر احمد رشیدی مقدم (گمنام)

        زیبا بود آن نطقی، آرام و متین باشد
        آرام همی باشد، هم قلب نشین باشد
         
        در وقت سخن گفتن خنده تو بیار برلب
        چون خنده بیاید لب شادی به جبین باشد
         
        آغاز بکن گفتار با نام خداوندت
        چون نام خداوندت زیباو ، وزین باشد
         
        بردارزدل گفتار بنشان بدل صحبت
        هر حرف زدل خیزد تا عرش برین باش
         
        عاشق تو بشو دردل بر مستمعین خود
        اکرام بدار آنها گر دشمن و کین باشد
         
        هر گز تو مکن غیبت در وقت سخن گفتن
        قبح عمل غیبت هر کس به یقین باشد
         
        با مهر نگاه میکن آن چهره یاران را
        هر گز نفروشی فخر نفرت به همین باشد
         
        بیهوده مکن صحبت نه تفرقه در موضوع
        گفتار چو انگشتر موضوع نگین باشد
         
        نومید مشو هر گز از لطف خداوندی
        دردل بنشان امید توفیق در این باشد
         
        از دل تو بکن بیرون هر چیز ضرر دارد
        کبر، حسد، کینه، باعجب عجین باشد
         
        عشق است تورا هدیه از پیش خداوندت
        بخشا به مخاطب تو، توفیق در این باشد
         
        از دل تو مکش نعره در وقت سخن گفتن
        این کار ز احماراست مکتوب و مبین باشد
         
        مکتوب به قران از گفته لقمان است
        چون پند به اولادش گفتا که همین باشد
         
        گمنام سخن کوتاه بر بند زبان خود
        اطول که شود هر چیز اسباب غمین باشد .
         
        ۶
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0